וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת הכבאי שנפצע בשריפה נפגשה עם מציליו

אריאל נוי

9.12.2010 / 17:02

חובשי מד"א שהצילו את הכבאי דני חייט והסוהר ג'לאל ביסאן מהשריפה בכרמל, נפגשו עם משפחותיהם בבי"ח רמב"ם, שם הם מאושפזים במצב קשה. החובש: "דני אמר: 'אשתי בהיריון מתקדם'"

אבישי גולן

(צילום: אבישי גולן, עריכת וידיאו: דורון שטיין)

משפחותיהם של הכבאי דני חייט והסוהר ג'לאל ביסאן, שנפצעו באורח קשה באסון האוטובוס בכרמל, נפגשו היום (חמישי) בבית חולים רמב"ם בחיפה עם חובשי מגן דוד אדום שהצילו את חייהם. שני הפצועים מאושפזים עדיין במצב קשה, כשהם מחוסרי הכרה, וחייט אף עובר השתלת עור מלאכותי בגופו לאחר שנכווה בכ-50% משטח גופו.

החובש הבכיר שלומי דהן נפגש עם בני משפחתו של הכבאי דני חייט, שנפצע באורח אנוש בעת שניסה לחלץ את אוטובוס הסוהרים בכרמל. דהן היה החובש הראשון שהגיע אליו ופינה אותו לבית החולים כשהוא סובל מכוויות קשות.

לידי וואלה! חדשות הגיע התיעוד של הפינוי כפי שנשמע ברשת הקשר של מד"א. דהן נשמע בקשר בעת שחילץ את חייט מן התופת: "אנחנו יורדים את בית אורן לכיוון עתלית עם כבאי במצב אנוש. אני חוזר, כוויות בדרגה שלוש, מצב אנוש", קרא. אחר כך המשיך דהן וקרא להכין את חדר ההלם בבית החולים לקראת קליטת הפצוע: "תגידי לו שיכין הלם ברמב"ם. כבאי, כבן 26, שאיפת עשן קשה".

"תעזרו לי, אני בוער!"

דהן סיפר לבני משפחתו של חייט - האב מוטי, האם בת שבע, רעייתו חופית ואחותו טלי, על הפינוי המורכב. "כשהגעתי דני צעק: 'תעזרו לי, אני בוער!'. הגעתי במהירות ושפכתי עליו ג'ריקנים של ארבעה ליטר של מים שעזרו לו לטיפול הראשוני. רציתי לצנן אותו, ואז חיברתי אותו לחמצן. במהלך הפינוי של דני, הוא דיבר איתי ואמר לי: 'אשתי צריכה ללדת תוך יומיים. מה אני אעשה?'", אמר דהן.

לדברי דהן, בשלב מסוים ביקש דני להתקשר לאביו. "חייגתי, ואחרי כמה דקות אבא שלו חזר אליי. עידכנתי אותו שאני לוקח את הבן שלו לבית חולים והוא בהכרה", סיפר דהן והוסיף כי דני הרבה לדבר גם על חופית אשתו.

"הוא אמר: 'אשתי בהיריון מתקדם, כל רגע צריכה ללדת'. אני ממש התרגשתי והזדהיתי איתו כאבא לילדים", אמר דהן. לשמע הדברים פרצה חופית חייט בבכי וחיבקה את דהן.

בחדר הסמוך ישבו בני משפחתו של ג'לאל ביסאן. החובש הבכיר, עידן לוי, סיפר למשפחה על הרגעים שבהם הציל את יקירם: "כשהגעתי למקום ראיתי את ג'לאל שוכב בספסל האחורי כשהוא בהכרה מלאה. הוא היה עם כוויות קשות בכל חלקי גופו, אך היה בהכרה מלאה. הוא סיפר שהוא שהוא סובל מכאבים וביקש נטפל בו. שפכנו עליו ג'ריקן עם מים לצנן אותו. העברנו אותו לאמבולנס, הענקנו לו טיפול ראשוני ומיהרתי להעביר אותו לידי צוות ניידת טיפול נמרץ שהמתינה לנו סמוך לכלא שש".

לדברי לוי, בדרך לבית החולים הספיק ביסאן לדבר עם איתו: "הוא ביקש שנטפל בו ושכואב לו. מיהרנו להעבירו לפרמדיקים שם כשהוא מונשם ומורדם תוך כדי פינוי מהיר לחדר הטראומה ברמב"ם". בני משפחתו של ג'לאל התרגשו מאוד מהמפגש. אביו חיבק את לוי והודה לו על הטיפול המסור בבנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully