וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסביב לעולם בשבוע: הסוף של אסאנג'?

צילומים: רויטרס

11.12.2010 / 11:43

מסביב לעולם בשבוע שבו נערכו מאמצים אחרונים למנוע מלחמות אזרחים בחוף השנהב ובהאיטי, הטרור היכה בהודו ובפקיסטן, השלג המשיך לכסות את אירופה והאירנים המשיכו לעבוד על כולם

מדינה מתפוררת

אם לא די ברעש האדמה שגבה רבע מיליון קורבנות, ואם לא די במגפת הכולירה המשתוללת, השבוע הגיעו תוצאות הבחירות בהאיטי, המאיימות לדרדר את המדינה למלחמת אזרחים. לרחובות יצאו אלפי תומכים של המועמד מישל מרטלי, שלא עבר את הסיבוב הראשון - לטענתם, בגלל קנונייה של השלטון. בתצלום: תושבים זועמים מיידים אבנים על כוחות או"ם, המואשמים בהפצת המגפה במדינה, כשברקע כרזות הבחירות.

פה גדול!

הסברים מהסברים שונים כבר ניתנו למכת הכרישים שפקדה את חופי סיני, והותירה הרוגה וארבעה פצועים קשה, בשלוש תקריות. כבשים שנפלו מאוניה למים הוא אחד מהם, ויש גם מי שכבר מאשים את המוסד הישראלי. אבל הסיבה האמיתית היא כנראה הדיג המוגזם של הטונה באזור, שאילץ את הכרישים לחפש מזון חלופי. בתצלום: כריש שנתפס השבוע ליד שארם א-שייח.

אכן, גאווה לאומית

שריפת ענק, שפרצה כנראה בעקבות הצתת מזרנים במהלך מריבה בין כנופיות יריבות, כילתה השבוע את הקומה השלישית בכלא סן מיגל בסנטיאגו בירת צ'ילה, והביאה למותם של 83 אסירים. בעקבות השריפה התעוררה ביקורת נרחבת במדינה כלפי טיפול השלטונות השלטונות במערכת הכליאה והתחזוקה הלקויה של בתי הסוהר. בכלא סן מיגל, למשל, היו פי שלושה אסירים מתכולתו הרשמית. בתצלום: אסיר מנופף בדגל צ'ילה מחוץ לחלון תאו המפוחם.

הרווחנו עוד חודש

שוב הם הצליחו לסובב את כולם. בקול תרועה נפתח השבוע בז'נבה סבב שיחות ראשון זה שנה בין אירן למעצמות על תוכניתה הגרעינית. הוא הסתיים ב"הישג מרשים": הודעה על קיום שיחות נוספות בחודש הבא, באיסטנבול. גם בשיחות אלו, הבהירו האירנים, לא יהיו מוכנים לדון בכל ויתור על "זכותם הטבעית" להעשיר אורניום. בינתיים הזמן חולף, והצנטריפוגות בנתנז ממשיכות להסתובב. בתצלום: ראש המשלחת האירנית, סעיד ג'לילי, אומר שלום עד הפעם הבאה.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

אוספים את השברים

הודו קיבלה השבוע תזכורת מנחת זרועו של הטרור האיסלמי: פיצוץ עז החריד את אזור המקדשים שעל גדת נהר הגאנגס בעיר הקדושה ורנאסי שבצפון המדינה, וזרע הרס רב. המחיר בנפש היה קטן יחסית: פעוטה אחת נהרגה ועוד 37 אנשים נפצעו. בפקיסטן השכנה, יום קודם, היה קצת פחות מזל: 50 בני אדם נהרגו בפיגוע התאבדות של הטליבן בכינוס פוליטי. בתצלום: סנדלים שנותרו זרוקים בשטח לאחר הפיגוע בוורנאסי.

דווקא יש לו אויבים

מדי שנה מצליח פרס נובל לשלום להרגיז מישהו, אך נראה שהשנה הגיעו הדברים לשיא, כשחתן הפרס, מתנגד המשטר הסיני ליו שיואובו, כלל לא הגיע לטקס באוסלו משום שהוא נתון במעצר בית. סין החרימה את הטקס, ועמה עוד 18 מדינות נוספות שהצליחה לשכנע. יום קודם, אף ערכה בבייג'ינג טקס חלופי, בו העניקה את "פרס קונפוציויס לשלום". בתצלום: ערב הטקס באוסלו, מכינים עובדי מרכז נובל לשלום את התערוכה "אין לי אויבים" לכבוד חתן הפרס.

נשיא של מי?

אלסנה אווטרה הושבע השבוע לנשיא חוף השנהב, אחרי שניצח בבחירות בפער גדול. גם לורן גבאגבו הושבע השבוע לנשיא חוף השנהב, למרות שהפסיד בבחירות. זה לא היה קשה: הוא פשוט ביטל את ההצבעה בארבעה מחוזות. רוב התושבים, כמו גם האו"ם והעולם כולו, תומכים באווטרה, אבל לגבאגבו זה לא משנה - הוא נהנה מתמיכת הצבא. בימים הקרובים נגלה אם זה ייגמר במלחמת אזרחים, או בפשרה היסטורית. בתצלום: גבאגבו סוקר משמר כבוד בארמונו.

לא רק בעיה שלנו

גם לבנון, כמו ישראל, סבלה בשבוע החולף משרב ומרוחות מזרחיות, וגם בשכנה הצפונית היכו השבוע שריפות ענק. 120 שריפות פרצו במדינה בתוך כמה ימים, ולפחות ארבע מהן היו גדולות. וכמו בישראל, גם בלבנון - התעוררה מיד ביקורת כלפי אוזלת ידם של כוחות הכיבוי, שסובלים ממחסור בכוח אדם ומציוד מיושן. תצלום: תושבים באזור ג'מהור עולים על כיבוי שריפה.

חג המולד הקדים?

בעוד ישראל סובלת משרב בלתי עונתי בעליל, באירופה המשיך השבוע החורף המוקדם להכות במלוא עוזו. מעטה לבן כיסה את היבשת כולה, כבישים נחסמו, רכבות נתקעו, טיסות בוטלו והחיים הואטו באופן כללי. וכדי לשמור על האיזון בטבע, בסוף השבוע הנוכחי, בעוד שאצלנו סוף סוף סוער - ברוב אירופה יצאה השמש. בתצלום: ילדים משחקים בשלג בטרוקדרו, מול מגדל אייפל בפריז.

אייקון

כל עיני העולם נישאו השבוע ללונדון, שם הסגיר עצמו למשטרה האיש שכל העולם חיפש אחריו - ג'וליאן אסאנג', מייסד אתר ויקיליקס. אסאנג' כנראה יוסגר לשבדיה, שם הוא חשוד בעבירות מין - אבל עמו או בלעדיו, ממשיך אתר ההדלפות לפרסם מדי יום עוד מסמכים דיפלומטיים מסווגים, בעוד תומכיו ההאקרים מנהלים ברשת מלחמה נגד כל החברות שפגעו באסאנג', בהן ויזה, מאסטרקארד, פיי-פאל ואפילו הפרקליטות השבדית. בתצלום: בובה בדמותו של ג'וליאן אסאנג' שהחלו למכור השבוע באיטליה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully