וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היכונו לביאת החורף: סופות, גשם ואולי שלג

עידן אבני

10.12.2010 / 7:38

מערכת חורפית סוערת ראשונה צפויה להגיע היום לאזורנו, ועמה סופות, גשמים ואולי אפילו שלג. בחרמון מכינים את מסלולי הסקי ובבירה נערכים לקור הירושלמי המפורסם

היכונו לביאת החורף: אחרי נובמבר השחון, היום (שישי) ומחרתיים צפויה לנו סערה שתמטיר גשמים רבים בכל חלקי הארץ. לראשונה העונה, תגיע לאזורנו מערכת חורפית לאזורנו שתאופיין בירידה ניכרת בחום, גשמים עזים וסופות ערות. והבונוס: בחרמון ייתכן שלג.

באתר החרמון הודיעו כי הסתיימו ההכנות לקראת מזג האוויר הסוער. מפלסות השלג ומפזרות המלח האזרחיות והצבאיות ניצבו בצהריים כבמסדר צבאי, מוכנות ומזומנות לפתיתי השלג הראשונים שיתחילו - כך מקווים כולם - ליפול במוצאי השבת. בצה"ל אף הוכנו לא פחות מ-40 טונות של מלח שיפוזרו על צירי התנועה במטרה להמיס את השלג.

מנכ"לית אתר החרמון רחל בראל אמרה לוואלה! חדשות: "סיימנו את ההכנות. הרכבלים מוכנים. סידרנו את מסלולי הסקי אשר בקיץ רוכבים עליהם באופניים. הכשרנו אותם לקראת הגולשים. השנתיים האחרונות היו חלשות מאוד, ובשנה שעברה היו רק שמונה ימי סקי. אני מקווה שהתחזיות יתממשו ונוכל לפתוח את האתר כבר בדצמבר".

לפי התחזית צפויים לרדת כ-240 מ"מ גשם בסוף השבוע. בחרמון צפויה סופת שלגים עם משבי רוח של עד 120 קמ"ש. הפעם האחרונה בה אתר החרמון נפתח בחודש דצמבר הייתה בשנת 2006. זכורה לרעה בעיקר שנת 1999, בה לא נפתח האתר כלל לסקי. לאחר חודש נובמבר השכון, עושה רושם כי בשבועיים הקרובים צפויים שני פרקי שלג באתר, אך עוד חזון למועד.

סופות בירושלים - אבל לא שלג

גם בירושלים נערכים לסוף השבוע החורפי. על פי התחזית המעודכנת שבידי עיריית ירושלים, צפוי מזג אוויר סוער לקראת סוף השבוע - אך לא שלג - ובתחילת השבוע צופים כמות משקעים רבה יחד עם רוחות חזקות של עד 70 קמ"ש. אגף חירום וביטחון בעירייה השלים את היערכותו למזג האוויר הסוער והמליץ לתושבים להיערך בהתאם. מהאגף נמסר כי הוא ערוך לכל אירוע חריג.

מהעירייה נמסר כי לתושבים מומלץ לבדוק את תקינות מערכת החימום, לוודא איטום גגות ופתחים, וכמו כן לנקות ולפתוח תאי ניקוז מים בחצרות ובמרזבים על הגגות. כמו כן ממליצה העירייה לגזום עצים וענפים בגינות פרטיות בסמיכות לכבלים, לבדוק בטיחות מערכות חשמל ,להצטייד בתאורת חירום, ולחזק אנטנות, דודי שמש וחפצים אחרים על הגגות.

עוד נמסר מהעירייה כי בשל החשש להצפות במקומות נמוכים, שירותי הכיבוי וההצלה ערוכים לחילוץ במקרה חירום ונמצאים בכוננות לשאיבת מים ממקומות מוצפים. המוקד העירוני 106 נערך למענה לפניות הציבור, והתושבים מתבקשים לשמור על עירנות בשעת נהיגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully