וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: אל-בראדעי קרא ל"מרי אזרחי שקט"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

9.12.2010 / 14:11

ראש הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית לשעבר, מוחמד אל-בראדעי, תקף את "המשטר המדכא" במדינה והבהיר: "אם לא תהיה לעם המצרי ברירה – לא יהיה מנוס מאלימות"

מוחמד אל-בראדעי, אחד מראשי האופוזיציה במצרים וראש הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית לשעבר, קרא היום (חמישי) לאזרחי מצרים לפתוח במרי אזרחי שקט אם לא תשונה החוקה במדינה. בנוסף תקף את המשטר שמדכא, לדבריו, את גורמי האופוזיציה כפי שעשה, לטענתו, בבחירות האחרונות לפרלמנט במצרים שהסתיימו בתבוסה לאחים המוסלמים וליתר מפלגות האופוזיציה.

"על המשטר המצרי להבין כי זכותנו לצאת בהפגנות שקטות בדרישה לשינוי", כתב בעמוד הפייסבוק הפעיל שלו. "אם לא תהיה לנו ברירה, ניאלץ לפתוח במרי אזרחי שקט. אם לא תהיה לעם המצרי ברירה – לא יהיו מנוס מאלימות. אף מצרי לא מעוניין בכך, כולל המשטר עצמו, כך אני מקווה". הערה זו זכתה לתגובות תמיכה רבות מצד אוהדיו בעמוד הפייסבוק.

אתמול הביע אל-בראדעי בעמוד הפייסבוק שלו אופטימיות לגבי שינוי קרוב של החוקה במצרים ובמקביל תקף את מדיניות המשטר כלפי מתנגדיו: "מנגנוני הביטחון של המשטר חייבים להבין כי מעשי העינויים והפגיעה בזכויות העם ובחירותיו הם פשעים". בשבועות האחרונים קרא אל-בראדעי לאזרחי מצרים להחרים את הבחירות אולם ניסיונותיו נכשלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully