וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

27 שנות מאסר לתושב אום אל-פחם שהרג נער בן 17

קובי מנדל

9.12.2010 / 12:31

ביהמ"ש המחוזי בחיפה גזר 27 שנות מאסר בפועל על סאלח כליפה מאום אל-פחם, שהורשע בהריגת נער בן 17, לאחר שירה בו ובשני אחיו. כליפה זוכה מחמת הספק מעבירה של ניסיון רצח

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר הבוקר (חמישי) 27 שנות מאסר בפועל, 18 חודשי מאסר על תנאי, ותשלום פיצויים בסכום כולל של 100 אלף שקלים על סאלח כליפה, תושב אום אל-פחם שהורשע בהריגת הנער בן ה-17 איסלאם מוסא, ובפציעת שני אחיו מוחמד מוסא ועלאא מוסא. כליפה זוכה מעבירות של ניסיון רצח מחמת הספק.

התביעה טענה במשפט כי בין הנאשם לאחים היה סכסוך, ובאוגוסט 2008 פגש הנער מוסא בכליפה והאחרון הטריד אותו. מאוחר יותר באותו יום, הגיעו האחים לביתו של כליפה, על מנת לברר עם הנאשם את פשר הטרדתו את מוסא. אותה העת היה כליפה סמוך לביתו, כשהוא מצויד באקדח. בעת שהאחים התקרבו אליו החל הנאשם לירות לעברם באמצעות האקדח. האחים החלו להימלט מהמקום, תוך שהנאשם ממשיך ויורה לעברם. כתוצאה מהירי נהרג מוסא ונפצעו שני אחיו.

הרכב השופטים בראשות אב בית הדין השופט יוסף אלרון, ריבי למלשטריך לטר ומשה גלעד ציין בגזר הדין כי מעשי הנאשם היו בגין סכסוך של מה בכך, ו"לא ברור מה חטאו האחים מוסא לנאשם עד כי ראה לפתוח בירי בנשק חם לעברם".

השופטים ציינו כי נוכח האלימות חסרת המעצורים הגואה בימים אלה, מתחייבת תגובה קשה. הרכב השופטים הבהיר כי אומנם, הנאשם ישב בפתח ביתו בהגיע רכב האחים לבית משפחת מוסא, אולם הוא לא ידע דבר וחצי דבר שיש בו כדי ללמד על כוונה לפגוע בו. "הנאשם לא רק שפתח באש לעבר המנוח ואחיו מיד ביציאתם את הרכב, אלא אף המשיך בירי לעברם תוך גילוי נחישות לפגוע בהם גם כאשר ניסו למלט עצמם מהיריות הנורות לעברם. על כך, גם ניתן ללמוד מפגיעות הירי בגבם של המנוח ואחד הפצועים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully