וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן: לא נחדש המו"מ עד שתופסק הבנייה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

9.12.2010 / 11:47

העיתון "א-שרק אל-אווסט" מדווח כי יו"ר הרשות הפלסטינית נואש ממשא ומתן ופונה לחלופות. לפי הדיווח, מצרים ביקשה מאבו מאזן להמתין ולתת סיכוי נוסף לאמריקאים

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכה: גדי וינסטוק)

יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן נתן "אור ירוק" לעוזריו לפנות לחלופות אחרות על רקע כישלון המגעים עם ישראל, ביניהן פנייה למועצת הביטחון של האו"ם כדי לבקש הכרזה על מדינה פלסטינית – כך דיווח הבוקר (חמישי) העיתון "א-שרק אל-אווסט" הרואה אור בלונדון.

על פי הדיווח, מצרים ביקשה מאבו מאזן להמתין מעט ולתת סיכוי נוסף למאמצים האמריקאים לחדש את הקפאת הבנייה הישראלית בהתנחלויות ובכך לחדש את תהליך השלום. יו"ר הרשות הפלסטינית נפגש הבוקר עם נשיא מצרים חוסני מובארק ודן עימו בכישלון המגעים להארכת הקפאת הבנייה בהתנחלויות.

בתום הפגישה הבהיר אבו מאזן כי "ההנהגה הפלסטינית והמצרית מסרבות לחדש את המשא ומתן כל עוד נמשכת הבנייה בהתנחלויות. העמדה שלנו ברורה מאד: לא יתנהלו מגעים במקביל לבנייה בהתנחלויות. הבהרנו זאת גם לממשל האמריקאי".

"אין לנו כל מידע על מה התנהל בין ארה"ב לישראל. נדע זאת בימים הקרובים ונציג את הדברים לליגה הערבית בפגישתה בשבוע הבא", הוסיף. בנוסף הבהיר כי בפני הפלסטינים עומדות חלופות נוספות, ביניהן פנייה למועצת הביטחון של האו"ם בבקשה שתכיר במדינה פלסטינית. "כל הצעדים הללו יבואו בהמשך הדרך. ננקוט בהם רק לאחר שנמצה את כל האמצעים הקיימים. בסופו של דבר ההנהגה הפלסטינית היא זו שתקבל החלטה בנושא".

בתוך כך דחתה היום הליגה הערבית, שהייתה אמורה להתכנס ביום שבת בקהיר, את הכינוס ליום חמישי הבא. נציגי הליגה צפויים לדון בצעדים שיש לנקוט על רקע כישלון המאמצים האמריקאים לשכנע את ישראל לחדש את הקפאת הבנייה בהתנחלויות. במקביל הודיע דובר משרד החוץ האמריקאי כי השליח האמריקאי למזרח התיכון, ג'ורג' מיטשל, יגיע ביום שני לאזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully