וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוגיית גיורי צה"ל תידון בממשלה בשבוע הבא

פנחס וולף

9.12.2010 / 10:31

לאחר שהשריפה בכרמל גרמה לדחיית העלאת סוגיית הגיורים בצה"ל, תדון הממשלה ביום ראשון בנושא. בלב הסערה: הצעת החוק בה תמכה ועדת השרים, להעניק תוקף חוקי לכלל הגיורים

סוגיית הגיור בצה"ל תעלה לדיון בישיבת הממשלה הקרובה כבר ביום ראשון, לאחר שהדיון נדחה בשבוע בשל השריפה בכרמל. הצעת החוק של חברי הכנסת דוד רותם ורוברט אילטוב (ישראל ביתנו) מגיעה לאישור הממשלה לאחר שהשר משולם נהרי (ש"ס) הגישו ערר על החלטת ועדת שרים לחקיקה שתמכה בהצעת החוק. תחילה הוועדה דחתה את הדיון בחודשיים, אך לאחר ערר שהגיש שר התיירות סטס מיסז'ניקוב (ישראל ביתנו) התקיים דיון נוסף, בו אושרה הצעת החוק.

על פי הצעת החוק, הרב הצבאי הראשי יוכל להקים בית דין צבאי לגיור חיילים והיא תקבע את יהדותו. ההצעה קובעת כי לא ניתן יהיה לבטל את הגיור הצבאי והרבנות הראשית לישראל תחויב להשיא את המתגיירים בצבא ככל יהודי אחר. בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי ההצעה נדרשת משום ש"לאחרונה הוטל ספק בתוקפם של גיורים אלו, על אף העובדה שגיורים אלו נעשים כדת וכדין".

גם ישראל ביתנו וגם ש"ס טוענות כי קבלת החלטה המנוגדת לעמדתן היא הפרה של הסכמים קואליציוניים ושל הסטטוס קוו בנושאי דת ומדינה. השר מיסז'ניקוב אמר הבוקר כי "הניסיון למנוע הכרה בגיורים צה"ליים זו הפקרות שפוגעת בזכויותיהם של מי שמשרתים את המדינה ומסכנים את חייהם. מדובר גם בשבירת הסכמים קואליציוניים ופגיעה חמורה בסטטוס קוו".

השבוע, שלח ח"כ אילטוב מכתב ליו"ר הקואליציה ובו הוא התריע כי "הטלת ספק בחוקיותו של הגיור בצה"ל הוא פגיעה חמורה בסטאטוס קוו וערעור נושא שהיה בקונצנזוס. לא נסכים שהגיורים בצה"ל ישמשו כמכשיר לחץ פוליטי, לכן אנו דורשים לעגן אותם בחקיקה ולהחזיר את המצב לקדמותו. אנו נעמוד על העברת החוק בכל מחיר ומבחינתנו זוהי הפרה של ההסכם הקואליציוני וערעור מסוכן על הסטאטוס קוו בישראל".

בראיון לוואלה! חדשות בשבוע שעבר, יו"ר ועדת החוקה, ח"כ דודו רותם, הודיע כי הוא יפעל לאישור הצעת החוק במליאת הכנסת, גם אם זה יהיה מנוגד לעמדת הממשלה. מנגד, השר נהרי טוען כי "הצעת החוק סותרת את ההסכם הקואליציוני ומשמעות קבלתה היא הפרת הסטטוס קוו בנושא דת ומדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully