וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: דו"ח הביניים של טירקל - בחודש הבא

יהושע בריינר

9.12.2010 / 9:33

התחקירים המעמיקים שביצעה הוועדה החוקרת את אירועי המשט שעשה דרכו לעזה, עיכבו את פרסום דו"ח הביניים. אולם כעת נראה כי המסקנות הראשוניות יוצגו כבר בתחילת 2011

על רקע המשא ומתן בין ישראל לטורקיה בנוגע להפשרת היחסים בין שתי המדינות, גוברות ההערכות כי ועדת טירקל, שבוחנת את אירועי המשט הטורקי לעזה תגיש את דו"ח הביניים שלה בתוך שבועות בודדים, כאשר התאריך המסתמן הוא תחילת שנת 2011. בתחילה תכנן השופט יעקב טירקל להגיש את דו"ח הביניים באמצע נובמבר, אולם התחקירים המעמיקים שביצע הצוות הצבאי הפועל ביחד עם הוועדה הביא לידי ארבעת חברי הוועדה ולשני המשקיפים הזרים חומרים חדשים שעיכבו את כתיבת הדו"ח.

לדברי גורם המקורב לוועדה, חבריה מתכנסים מדי יום באכסניית רבין בירושלים לצורך כתיבת הדו"ח והם משקיעים בנושא שעות ארוכות. בשלב זה מסתמן כי חברי הוועדה לא יזמנו עדים נוספים להעיד בפניהם. בכך נסתמה למעשה כמעט סופית האפשרות כי חיילים או קצינים משייטת 13 שנטלו חלק בהשתלטות, או קצינים נוספים בצה"ל יעידו בפני הוועדה.

כזכור, עד כה העיד הרמטכ"ל פעמיים בפני הוועדה, זאת בנוסף לעדות של הפרקליט הצבאי הראשי האלוף מנדלבליט, של ראש הצוות החוקר האלוף במיל' גיורא איילנד ושל מתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף איתן דנגוט.

דו"ח הביניים צפוי לעסוק בנושא הדין הבינלאומי וידון בעיקר בשתי סוגיות מרכזיות. האחת, סוגיית ההשתלטות על ה"מאווי מרמרה" לאור הדין הבינלאומי, והשנייה, סוגיית הסגר סביב רצועת עזה. "חברי הוועדה מקיימים עבודה מעמיקה ורצינית ויושבים על החומר שעות ארוכות", סיפר הגורם, "מדובר בעבודה יסודית מאוד ועל כן היא לוקחת גם זמן".

מי שנוטלים גם כן חלק מרכזי בכתיבת הדו"ח הם שני המשקיפים הזרים, קן ווטקין מקנדה ודיוויד טרימבל מצפון אירלנד, שנמצאים בישראל לצורך כתיבת דו"ח הביניים. ווטקין עצמו שימש בעברו כפרקליט הצבאי של צבא קנדה ועל כן בשל הסוגיות המשפטיות שעולות בדו"ח מקומו בכתיבה הינו מרכזי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully