וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרובי הנספים: "נמאס לשמוע על ועדות"

גלעד גרוסמן, רמי שני ופנחס וולף

9.12.2010 / 7:50

בני משפחות הנספים מהשריפה בכרמל לא מתרשמים מהדרישה להקים ועדת חקירה בעקבות דו"ח המבקר. "אירוע אחרי אירוע לא מיישמים דבר, שיתחילו לעשות"

רויטרס

(צילום: אדריאן הרבשטיין, שלומי גבאי, גדעון צנטנר, שי מכלוף, רויטרס. עריכה: גדי וינסטוק. קריינות: אביב אברמוביץ')

"שיפסיקו להקים ועדות, נמאס לשמוע על זה, שיתחילו לעשות", כך אמר היום (חמישי) קרוב משפחתו של אחד מהרוגי אסון האוטובוס בכרמל, שסירב להזדהות בשמו, בעקבות פרסום דו"ח מבקר המדינה שפורסם אתמול בנוגע למחדל בטיפול בשירותי הכבאות. "היו כבר שורה של דו"חות בנושא. דו"ח גינוסר ואחרי זה דו"ח לפידות. אירוע אחרי אירוע לא מיישמים שום דבר", המשיך הקרוב.

"זה תמיד אותם האנשים ואותם הפוליטיקאים, מבחינתם, כשנגמר האסון, נגמר האירוע, עד האסון הבא. הם אומרים לעצמם נקים ועדה, נשתה קפה ונמתין עד האירוע הבא", האשים הקרוב את מקבלי ההחלטות, אולם הבהיר: "אנחנו לא מחפשים אשמים. אנחנו מאמינים שכל מי שפעל באירוע עשה כמיטב יכולתו, אבל אנחנו מקווים שימנפו את האסון הזה להקמת רשות חירום לאומית אמיתית".

גם אופיר ישראלי, אחיו של רמי ישראלי שנספה באסון אוטובוס הסוהרים, מאשים בעיקר את ההתנהלות הכללית במדינה ולא בכירים ספציפיים. "עד שלא קורה אסון שמעורר אנשים, אומרים 'יהיה בסדר', 'נטפל בכך'", הוא מסביר. "בשורה התחתונה, מדובר במשחקי כבוד בין מחלקות שונות. למה אין שיתוף פעולה ולמה אנשים לא עושים דברים למען מחלקה אחרת? אצלנו במדינה מבינים דברים רק בדיעבד. זאת הבעיה".

"גם כאן, עד שלא קרה אסון בקנה מידה שקשה לתאר, לא מתחילים לחשוב על שירותי הכיבוי. אנחנו יודעים שהמצב שלהם לא טוב. זה לא חדש. חבל שאצלנו חיים בגדר 'אלוהים ישמור'", הוסיף ישראלי. "לפעמים הוא בא ואומר, שהוא לא יכול לשמור. הוא בא לעורר אותנו. כאן זהו סוג של שעון מעורר, שלא היינו צריכים לקבל. כל דו"ח שיוצא אומרים, שהכתובת היתה על הקיר. לא רק על שריפות. גם על לבנון השנייה, גם בעניין תאונות דרכים וכדומה. ככה זה בכל דבר במדינה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
נתוני דו"ח המבקר/מערכת וואלה, צילום מסך

רוב נגד ועדת חקירה בוועדה לביקורת המדינה

מבדיקת וואלה! חדשות עולה כי נכון לעכשיו קיים רוב בוועדה לביקורת המדינה בכנסת שמתנגד להקמת ועדת חקירה ממלכתית. במתנגדים ניתן לציין את שלושת חברי הוועדה מטעם הליכוד, אופיר אקוניס, ציפי חוטובלי וכרמל שאמה הכהן. אליהם מצטרפים גם חברי הכנסת אורי אורבך (הבית היהודי), אנסטסיה מיכאלי (ישראל ביתנו) ואמנון כהן (ש"ס).

המצדדים בהקמת הוועדה הם שלושת חברי הוועדה מטעם קדימה - יו"ר הוועדה יואל חסון, וחברי הכנסת מרינה סולודקין ועתניאל שנלר, שעקרונית מתנגד אך הודיע שיקבל על עצמו את דין התנועה, לאחר שגורמים בקדימה אמרו כי תכפה משמעת סיעתית בעד ההחלטה.

שני חברי ועדה טרם גיבשו סופית את עמדתם והם ראלב מג'דלה (העבודה) ואורי אריאל (האיחוד הלאומי), שנוטה לתמוך בהקמת ועדה, אך יגבש את עמדתו הסופית לאחר סיור הוועדה ביום ראשון בצפון.

חבר הכנסת אמנון כהן (ש"ס) מתנגד נחרצות להקמת הוועדה למרות שיו"ר מפלגתו אלי ישי הביע בימים האחרונים תמיכה מוחלטת בהקמתה. בשיחה עם וואלה! חדשות אמר כהן כי הוא בטוח שיצליח לשכנע את ישי בצדקת עמדתו. לדבריו, "כשקראתי את דו"ח מבקר המדינה וראיתי שהוא ממצה, הגעתי למסקנה שהממשלה צריכה לאמץ את הדו"ח ואין צורך בוועדה נוספת. שר הפנים היחיד שדאג למערך הכבאות הוא אלי ישי. בנוסף אני חבר בוועדת הכספים ואנחנו יכולים להילחם גם משם לטובת הפקת הלקחים וכבר החלטנו שבלי תקציב נוסף לשירותי הכבאות לא נאשר את תקציב משרד הפנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully