וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב מלמד: "השידורים על השריפה - השחתת הדעת"

פנחס וולף

9.12.2010 / 7:00

רב ההתנחלות הר ברכה תוקף בטורו השבועי את השידורים המרתוניים של האסון בכרמל. לדבריו, בשידורים הללו "העיקר הופך לטפל והטפל לעיקר". הוא גם תוקף את רה"מ על "האטת הבנייה בי-ם"

ההקשבה לשידורים מהשריפה בכרמל משחיתה את הדעת – כך קובע ראש ישיבת הר ברכה, הרב אליעזר מלמד. בטורו "רביבים" הצפוי להתפרסם היום (חמישי) בשבועון "בשבע" אשר הגיע לידי וואלה! חדשות, תקף הרב מלמד את התקשורת וכתב כי, "על ידי השידורים הללו כל הפרופורציות משתבשות, עיקר הופך לטפל וטפל לעיקר, ושוב חוזרים על אותם הדברים".

הרב מלמד מבקר את השידורים המרתוניים בערוצים השונים וכותב כי "פתאום, בטון מלא חשיבות, מודיעים: זוהתה עוד גופה. הם מתנצלים כביכול שלא נעים לדבר על כך, אבל מתוקף השליחות הלאומית שהוטלה עליהם הם מוכרחים לספר שהזיהוי נעשה הפעם על ידי צורת השיניים. כאילו הדיווח הזה על כל פרטיו ודקדוקיו עשוי להחזיר את המתים לתחייה. ושוב משמיעים דיבורים חסרי ערך של פוליטיקאים שונים ופרשנים למיניהם".

מלמד מקשר בין ההחמרה, לדבריו, בהוראות הפתיחה באש - לאסון צוערי השב"ס. "לא ישאלו בשידורים כאלה מדוע היו צריכים להסיע לשם סוהרים, האם זה מפני שבית המשפט העליון החמיר בהוראות הפתיחה באש, ולכן נצרכו לעוד כוחות כדי לפנות את כלא דמון", תהה. "לאחר שידורים דמגוגיים כאלה אפשר בקלות לטעון שהעיקר זה להחזיר את גלעד שליט הביתה, וגם אם בעקבות זאת ימותו מאות יהודים מפיגועים", כתב רבה של ההתנחלות הסמוכה לשכם וסייג כי "צריך לעשות הכל כדי להחזיר את גלעד הביתה".

"בסופו של דבר, שידורים אלו גם לא יעזרו להתכונן יותר לאסונות מסוכנים יותר, כדוגמת רעידת אדמה. כי התקשורת הזולה כבר עסוקה בחיפוש אחר האשם במחדל, כדי לקיים בו את טקס התלייה בכיכר העיר. ואם חס וחלילה תבוא רעידת אדמה, אז יהיו לשדרנים ימים גדולים, עמוסים בעבודה מבוקר עד ערב, והם כמובן ישובו למלא את תפקידם, עבורנו", הוסיף.

"מי שאינו מוחה, מבטל מצוות הנביא ישעיה"

הרב מלמד עורר סערה לפני חודשים ספורים, לאחר ששר הביטחון אהוד ברק החליט להוציא את הישיבה שהוא עומד בראשה מההסדר עם צה"ל בעקבות ריבוי מקרי סירוב פקודה לפנות ישובים יהודים בקרב תלמידיו המשרתים בצה"ל. הפעם, הוא תוקף בטורו את הממשלה על רקע "האטת הבנייה בירושלים".

"(ראש הממשלה ושר השיכון), עם כל שאר השרים, מתבטלים מבניין ירושלים", כתב, "חובה על כל אחד ואחד מאתנו להתריע על אוזלת היד של הממשלה בבניין ירושלים. כל מי שאינו מוחה כיום נגד חברי הממשלה שמתרשלים בבניין ירושלים, אינו יכול להיחשב יותר כמי שמתאבל על חורבנה", כתב, "כל הרואה את ראש הממשלה או שר השיכון או שאר שרי הממשלה ושותק מלדבר על בניין ירושלים - מבטל את מצוות הנביא ישעיה".

מלמד כתב עוד כי "לו היו חברי הממשלה וראשה חדורים באמונה ותודעת שליחות לאומית לבנות את ירושלים, גם אומות העולם היו מכבדים אותם, והיו באים לשמוח עמנו בבניין ירושלים. גם בהיותנו בגלות נתבע מאתנו להזכיר תמיד את ירושלים עד אשר תיבנה. ועתה שיש לנו ממשלה, האם נוכל לשקוט ולדום כשהיא מתרשלת מבניין ירושלים?!".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully