וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם בליכוד על לבני: "הביקורת על רה"מ - חוצפה"

9.12.2010 / 0:03

גורמים בסביבת נתניהו תקפו את יו"ר האופוזיציה שקראה לראש הממשלה להתפטר, ואמרו כי "היא מנסה להשכיח שהצביעה נגד טייסת כיבוי". בקדימה השיבו: "נתניהו בלחץ, הוא אחראי לכשלון"

יגור מזור

(צילום: יגור מזור, עריכת וידאו: דורון שטיין)

חילופי אש בין הליכוד וקדימה על רקע קריאתה של יו"ר האופוזציה ציפי לבני לראש הממשלה להתפטר בעקבות דו"ח מבקר המדינה על מצב שירותי הכיבוי: גורמים בליכוד הגיבו אמש (רביעי) בזעם לדברי לבני, ואמרו כי "על ציפי לבני להסתכל ראשית לעצמה בעיניים ולהיזכר שכשהייתה שרה היא הצביעה ב-30 ביוני 2002 בישיבת הממשלה נגד טייסת כיבוי. אין ספק שטייסת כיבוי הייתה מועילה באסון בכרמל ולכן אין פלא שהיא מנסה להשכיח מהציבור את הצבעתה. זה מוכיח שמדובר בניגוח פוליטי ולא ענייני".

בכירים בליכוד המקורבים לראש הממשלה נתניהו אמרו לוואלה! חדשות, כי "זו חוצפה ועזות מצח מצד לבני לאחר שהצביעה בעד ביטול כיבוי השריפות מהמסוקים להעלות דרישה להתפטרות. התנהגותה כעת מזכירה את התנהגותה אחרי מלחמת לבנון השנייה כאשר הייתה שותפה מלאה למהלכים, ולאחר מכן קראה להתפטרות אולמרט, ובכל זאת נשארה בממשלתו. אלו דפוסי הפעולה של לבני: הסרת אחריות וזריקת סיסמאות דלוחות לאוויר".

יו"ר צוות התגובות של הליכוד חבר הכנסת אופיר אקוניס יצא גם הוא נגד לבני. לדבריו, "לבני עושה שימוש ציני ופוליטי באסון לאומי. מי שמשתמש באסון לאומי למטרות פוליטיות אינו ראוי לתפקיד יו"ר האופוזיציה. במקום להתאחד כעת למען המטרה היא ממשיכה לדקלם את הסיסמאות שמכתיבים לה יחצניה על מנת לנסות לגרוף הון פוליטי".

גורמים בקדימה השיבו לטענות שהשמיעו בליכוד. בקדימה אמרו כי "נתניהו בלחץ כי גם הוא מבין שמול הבלוף התקשורתי וההצגות אותן ניסה למכור לתושבי ישראל בימים אחרונים, הניח מבקר המדינה את המציאות הכושלת לה הוא אחראי ואותה ניסה להסתיר. מוטב היה שביום בו מבקר המדינה כותב באופן חסר תקדים כי ממשלת נתניהו מפקירה את אזרחי מדינת ישראל, ימלא ראש הממשלה את פיו מים ולא ישלח את נציגי מצודת זאב לדבר על החלטתה של ממשלת ליכוד מ-2002 בה היו חברים בכירים סילבן שלום, לימור לבנת, ראובן ריבלין, עוזי לנדאו וגדעון סער".

רוב נגד ועדת חקירה בוועדה לביקורת המדינה

מבדיקת וואלה! חדשות שנערכה עולה כי נכון לעכשיו קיים רוב בוועדה לביקורת המדינה בכנסת שמתנגד להקמת ועדת חקירה ממלכתית. במתנגדים ניתן לציין את שלושת חברי הוועדה מטעם הליכוד, אופיר אקוניס, ציפי חוטובלי וכרמל שאמה הכהן. אליהם מצטרפים גם חברי הכנסת אורי אורבך (הבית היהודי), אנסטסיה מיכאלי (ישראל ביתנו) ואמנון כהן (ש"ס).

המצדדים בהקמת הוועדה הם שלושת חברי הוועדה מטעם קדימה - יו"ר הוועדה יואל חסון, וחברי הכנסת מרינה סולודקין ועתניאל שנלר, שעקרונית מתנגד אך הודיע שיקבל על עצמו את דין התנועה, לאחר שגורמים בקדימה אמרו כי תכפה משמעת סיעתית בעד ההחלטה.

שני חברי ועדה טרם גיבשו סופית את עמדתם והם ראלב מג'דלה (העבודה) ואורי אריאל (האיחוד הלאומי), שנוטה לתמוך בהקמת ועדה, אך יגבש את עמדתו הסופית לאחר סיור הוועדה ביום ראשון בצפון.

חבר הכנסת אמנון כהן (ש"ס) מתנגד נחרצות להקמת הוועדה למרות שיו"ר מפלגתו אלי ישי הביע בימים האחרונים תמיכה מוחלטת בהקמתה. בשיחה עם וואלה! חדשות אמר כהן כי הוא בטוח שיצליח לשכנע את ישי בצדקת עמדתו. לדבריו, "כשקראתי את דו"ח מבקר המדינה וראיתי שהוא ממצה, הגעתי למסקנה שהממשלה צריכה לאמץ את הדו"ח ואין צורך בוועדה נוספת. שר הפנים היחיד שדאג למערך הכבאות הוא אלי ישי. בנוסף אני חבר בוועדת הכספים ואנחנו יכולים להילחם גם משם לטובת הפקת הלקחים וכבר החלטנו שבלי תקציב נוסף לשירותי הכבאות לא נאשר את תקציב משרד הפנים".

עדכון ראשון - 22:59

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully