וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישראל וטורקיה לא מצאו נוסחה לסיום המשבר"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

9.12.2010 / 0:06

העיתון הטורקי "הורייט" דיווח, כי המגעים לסיום המשבר בין שתי המדינות הסתיימו ללא תוצאות. עם זאת, לפי גורם שמצוטט בעיתון, "טרם נסתם הגולל על הסיכויים להתפייס"

המגעים בין ישראל לטורקיה בניסיון לגבש הבנות שישימו קץ למשבר בין המדינות הסתיימו ללא תוצאות. כך דיווח אמש (רביעי) העיתון הטורקי "הורייט". מקורות מסרו לעיתון כי אף שסבבי השיחות בין הנציגים הישראלים לטורקים נכשלו, "אם תימצא הנוסחה הנכונה שתוביל להתנצלות ישראלית, טרם נסתם הגולל על הסיכויים להתפייס". העיתון ציטט בכיר בישראל שאמר כי "אם ישראל וטורקיה רוצות להגיע להסכם, עליהן לפתוח מילון ולמצוא מילה אחרת במקום 'התנצלות'".

ביום שלישי הביעו בירושלים אופטימיות בדבר הסיכוי לשפר את היחסים בין ישראל לטורקיה. לדברי גורם מדיני, "בהמשך להחלטת ממשלת טורקיה לשגר שני מטוסים לסיוע בכיבוי השריפה בכרמל, נוצר פתח לשיפור היחסים בין שתי המדינות. ראש הממשלה בנימין נתניהו רואה חשיבות רבה בשיפור היחסים הללו, ומעל הכל הוא נחוש להבטיח שחיילי וקציני צה"ל לא יהיו חשופים לתביעות ומעצרים בעולם. בשלב זה, שני הצדדים מחפשים נוסח של פשרה שיבהיר כי מדינת ישראל לא פעלה בזדון. המגעים יימשכו גם בימים הקרובים במאמץ להגיע לפתרון מוסכם".

מקורבי שר החוץ אביגדור ליברמן התייחסו לאפשרות שישראל תתנצל בפני טורקיה על אירועי המשט לעזה כדי לשפר את היחסים. לדבריהם, "התנצלות בפני טורקיה היא בגדר כניעה לטרור. אם כבר, אנחנו צריכים לדרוש שטורקיה תתנצל בפני ישראל ותשלם פיצויים על הסיוע שנתנה לקבוצת טרוריסטים ולארגון ה-IHH, שגם מדינות באירופה כמו גרמניה מגדירות ארגון טרור".

עדכון ראשון - 22:45

  • עוד באותו נושא:
  • טורקיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully