וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תוך 10 ימים - הצעת החלטה לכוח כיבוי לאומי"

8.12.2010 / 20:19

ראש הממשלה בחר שלא להתייחס בוועידת השלטון המקומי לדו"ח המבקר על מצב שירותי הכיבוי. לדבריו, תוך עשרה ימים יביא לממשלה הצעה להקמת כוח כיבוי לאומי בנוסף לכוח מוטס

יגור מזור

(צילום: יגור מזור, עריכה: דורון שטיין)

ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם הערב (רביעי) בוועידת השלטון המקומי במרכז הבינתחומי בהרצליה. נתניהו בחר להתעלם מדו"ח מבקר המדינה שעסק במצב שירותי הכבאות בארץ, אך אמר כי הדרך לשקם את מערך הכבאות היא הקמת כוח כיבוי לאומי קרקעי ובנוסף כוח כיבוי אווירי. בתחילת דבריו פנה נתניהו לראשי הרשויות ואמר כי "היינו יחד בימים האחרונים בשטח ביערות. ראיתי אתכם בפעולה ופעלתם בצורה יוצאת מהכלל. המערכות פעלו בתיאום גבוה וניהלתם את זה בקור רוח ושכל. אף אחד לא מכיר את השטח כמוכם. כשהמשימה הייתה פינוי, ידעתם מה לעשות, ואני מסיר את הכובע בפניכם".

נתניהו נואם בוועידת השלטון המקומי.. יותם פרום
"מסיר את הכובע". נתניהו/יותם פרום

נתניהו התייחס לצעדים שיינקטו לשיקום מערך הכבאות ואמר כי "יש שירותים שראשי הרשויות לא צריכים לנהל. לא המשטרה, לא הצבא ולא שירותי הכיבוי. אלה שירותים לאומיים שצריכים ניהול אחר. תוך עשרה ימים אביא לממשלה הצעה להקמת שירות כבאות לאומי של כבאות קרקעית. אבל אנחנו צריכים גם שירות כבאות אווירי, זה הפתרון לשריפות ענק".

"המזכיר הצבאי שלי, יוחנן לוקר, יביא תוך עשרה ימים הצעה להקמת מערך כיבוי אווירי. הפתרון של כוח כיבוי לאומי בנוסף לכוח כיסוי אווירי יזניק את שירותי הכבאות. זו דוגמה לשירותים שהשלטון המקומי לא צריך לטפל בהם", אמר ראש הממשלה.

"לכנס גורמי ההצלה תחת קורת גג אחת"

מוקדם יותר אמר השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ' באותו הכינוס, כי "הבשילה העת לכנס את כל גורמי ההצלה, החירום והאכיפה, תחת קורת גג אחת – קורת המשרד לביטחון פנים". אהרונוביץ' אמר את הדברים בתגובה לדו"ח מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס על היערכות שירותי ההצלה והכבאות בישראל.

בנאומו התייחס אהרונוביץ' לקריאות להקים ועדת חקירה בעקבות השריפה בכרמל. "אנחנו נחקור את הכל. לא ניתן לזה להתמסמס", הוא הצהיר, אך הביע התנגדות להקמת ועדת חקירה. "התחקיר יהיה ארוך ויסודי, אך איני חושב שהדרך הנכונה היא להקים ועדת חקירה", אמר השר. "אני חושב שפשוט צריך ליישם מסקנות שנמצאות על שולחנו של כל אחד ואחד מאיתנו".

ביחס לשריפה בכרמל הוסיף אהרונוביץ': "לכל אורך המבצע לכיבוי האש פרשנים, נשלחים מטעם, פוליטיקאים, בעלי תפקיד לשעבר ואף גורמים נוספים ניסו לגרור אותי להקמת ועדת חקירה תחת אש. "מדינת ישראל חייבת להשכיל בכל מערכה אשר תתמודד איתה, לא להיגרר למערבולת הזו. לא להיכנע לדחף כמעט פורנוגרפי, של גורמים כאלה או אחרים לרכז מהומה רבה על לא דבר. תחקור הוא חשוב וקריטי, מתן דין וחשבון הוא בגדר חובה ואפילו צעדים של שינוי וסנקציות, כל אלה נחוצים להתפתחותנו לקראת מוכנות מבצעית מרבית, אך יחד עם זאת אין זו הדרך. לא תחת אש".

עדכון ראשון: 19:39

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully