וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

25 ראשי רשויות ערביות מתגייסים למען ישי

ניר יהב

8.12.2010 / 17:09

בעוד שר הפנים זוכה לקיתונות של ביקורת על מחדלי מערך הכבאות, בכוונת ראשי רשויות ערביות לשגר אליו מכתבי תמיכה. "אין להטיל הכל על כתפי השר. בזכותו המצב לא יותר גרוע"

על רקע הקריאות לשר הפנים אלי ישי להתפטר מתפקידו בעקבות שריפת הענק שהשתוללה במשך מספר ימים בהר הכרמל, מתכוונים 25 ראשי רשויות ערביות לפנות לישי ולכתוב לו, כל אחד בנפרד, כי הם עומדים מאחוריו ותומכים בו. כך נודע הערב (רביעי) לוואלה! חדשות.

ראש מועצת כפר קרע, נזיה מסארווה, אישר לוואלה! חדשות כי מספר ראשי רשויות כבר שיגרו מכתבים אל השר וכי חלק מתכוון לפנות אליו בימים הקרובים. לדבריו, "כל ראש רשות אמור לומר בדרכו שלמרות האסון הכבד שאירע, אנחנו מעריכים את מה שהשר ישי עשה ועושה במשרד הפנים. בכוונתנו להבהיר לו שהאסון שקרה הוא אינו פרי רשלנות בלעדית שלו, אלא הצטברות של רשלנות ושל אי טיפול יסודי בכל מערך החירום בישראל במשך שנים ארוכות. נביע גיבוי ותמיכה ונבהיר כי אין להטיל את הכל על כתפיו. אנחנו יודעים שהשר עשה והתאמץ בתחום הזה - ובזכותו המצב לא יותר גרוע ממה שהיה".

שר הפנים, אלי ישי, במסיבת עיתונאים בעקבות פרסום דוח מבקר המדינה על השריפה בכרמל, דצמבר 2010. מגד גוזני
"האסון שקרה הוא אינו פרי רשלנות בלעדית של ישי, אלא הצטברות של רשלנות ושל אי טיפול יסודי"/מגד גוזני

במכתבו של ראש מועצת ג'יסר א-זרקא, עז א-דין עמאש, שהגיע לידי וואלה! חדשות, צוין כי "על רקע השריפות שהתרחשו בהר הכרמל ונוכח הקולות הקוראים להתפטרותך, ראיתי לנכון לפנות אליך בקריאה שלא לקחת דבריהם ברצינות ולהמשיך בדרך האמת שלך".

עוד נאמר במכתב: "אני באופן אישי גיליתי אצלך ואצל עובדי משרדך במחוז ובמשרד הראשי אוזן קשבת למצוקותיה של ג'סר א-זרקא בכל תחומי ההתעניינות של משרדך, ולהתערבותך האישית היה משקל כבד בפתרון חלק גדול מהבעיות. קבל את ברכתי, הוקרתי והערכתי על פועלך. אני מחזק את ידיך ומאחל לך במשך עשייה מבורכת".

שריפה בכרמל, דצמבר 2010. רויטרס
שריפה בכרמל, דצמבר 2010/רויטרס

עם ראשי הרשויות שסיכמו ביניהם לפנות לשר ישי ולהביע את תמיכתם בו נמנים ראש עיריית טירה, ראש מועצת כפר קרע, ראש מועצת שיבלי, ראש מועצת בסמת טבעון, ראש מועצת כאבול, ראש מועצת עין מאהל, ראש מועצת זמר, ראש מועצת שעב, ראש מועצת ערערה, ראש מועצת כפר ברא וראש מועצת ג'יסר א-זרקא. ראש מועצת ג'לג'וליה, ג'אבר ג'אבר, שהיה אחד מראשי הרשויות הערביות שסיכמו לשלוח את המכתב לישי אמר לוואלה! חדשות כי בכוונתו "להתייעץ עם יתר ראשי הרשויות" לפני שישלח את מכתבו.

גורם בכיר במגזר הערבי נדהם לשמוע על מכתב ראשי הרשויות הערבים ואמר לוואלה! חדשות כי מדובר בראשי רשויות "חנפנים, שנסחטים על ידי משרד הפנים משום שהם בסכנת פירוק. לפיכך, הם כותבים מכתב חנופה לבוס". אחד מ-25 ראשי המועצות הערביות, ששיגר מכתב לישי הודה בשיחה עם וואלה! חדשות כי הפנייה לשר הפנים נעשתה מתוך כוונה להדק את היחסים עמו, "כי בבוא היום הוא יסייע לנו. הכל למען האינטרסים של היישוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully