וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישי על דו"ח המבקר: "האחריות על כל ממשלות ישראל"

8.12.2010 / 15:48

במסיבת עיתונאים שערך שר הפנים בעקבות פרסום דו"ח המבקר בנוגע למערך הכבאות וההצלה, תקף ישי את מבקריו וטען כי האחריות למחדל מונחת לפתחן של ממשלות ישראל הקודמות

תאגיד כאן

שר הפנים אלי ישי כינס אחר הצהריים (רביעי) מסיבת עיתונאים בעקבות דו"ח מבקר המדינה העוסק במצב שירותי הכבאות בישראל. ישי אמר כי "הדו"ח מתייחס לכשל שנמשך שנים רבות". לדבריו, "התרעתי כבר בממשלת שרון מפני אסון לאומי גדול". לדבריו, "האחריות למחדל היא של ממשלות ישראל לדורותיהן".

ישי הציב את האחריות לפתח משרד האוצר. "אני מבקש להביע את הערכתי הרבה למבקר על הדו"ח המפורט שלו. המבקר מציין שאין להתנות את העברת התקציב בביצוע הרפורמה. אסור להפוך את הכבאים והאזרחים לרפורמה. שיטת הממשל בישראל היא כי בעל המאה הוא בעל הדעה. אני יכול לזעוק, אך בסופו של דבר האוצר לא העביר את הכסף אלא רק 100 מיליון שקלים. 40% מהאוצר 30% מראש הממשלה ו-30% מהרשויות".

שר הפנים, אלי ישי, במסיבת עיתונאים בעקבות פרסום דוח מבקר המדינה על השריפה בכרמל, דצמבר 2010. מגד גוזני
"התרעתי כבר בממשלת שרון מפני אסון לאומי גדול". ישי/מגד גוזני

ישי תקף את התקשורת וטען כי נעשה לו לינץ' תקשורתי. "אם לא הייתי חרדי וספרדי הייתי מוצג כגיבור בתקשורת והיו שואלים אותי איך ידעת? איך התרעת?", טען ישי. "נעשה לי לינץ' תקשורתי בכל הקשור לאסון, אבל עם ישראל רואה את האמת. אני חזק, אמשיך להיאבק על הדעות החשובות כמו בעניין העובדים הזרים - אשמור על הצביון היהודי של ישראל".

נציב שירותי הכבאות וההצלה רב-טפסר שמעון רומח אמר במסיבת העיתונאים: "אני רוצה לומר מה שאמרתי מספר פעמים בעבר. אני בתפקיד מאז 2002 ומאז אני מתריע על מצב הכבאות. מעולם לא קיבלתי מעורבות כל כך נמרצת של שר פנים, מעולם לא היה שר פנים שהביא למערך הכבאות תקציב כפול פי עשרה מהתקציב השנתי להצטיידות. הוא דרש יותר ואני עומד מאחוריו".

  • עוד באותו נושא:
  • אלי ישי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully