וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתום 5 חודשים: אבו טיר ישתחרר היום ממעצר

8.12.2010 / 14:26

בית משפט השלום בירושלים גזר חמישה חודשי מאסר על מוחמד אבו טיר, שהורשע בכניסה שלא כדין לישראל. עם זאת, בהסכמת הצדדים, הוחלט כי העונש הינו ימי המאסר שריצה עד כה

בית משפט השלום בירושלים גזר היום (רביעי) חמישה חודשי מאסר בפועל על בכיר חמאס, מוחמד אבו טיר, שהודה והורשע במסגרת עסקת טיעון בכניסה שלא כדין לישראל לאחר שנאסר עליו להיכנס לירושלים. הצדדים הסכימו כי העונש שהוטל עליו הינו ימי המאסר שישב מאז מעצרו ב-30 ביוני וכן ארבעה חודשי התנאי למשך שלוש שנים. לכן, צפוי אבו טיר להשתחרר היום.

אבו טיר, חבר המועצה המחוקקת הפלסטינית, נעצר בסוף חודש יוני לאחר שסירב לעזוב את ירושלים למרות שרישיון שהיית הקבע שלו בשטח ישראל בוטל בהוראת שר הפנים אלי ישי. אבו טיר, שעתר לבג"ץ נגד ההחלטה בניסיון להסדיר את מעמדו, הודיע כי מכיוון שבג"ץ טרם הכריע בסוגייה, הוא מודה בכתב האישום ומקבל את המצב המשפטי כיום לפיו החלטת ישי תקפה. עם זאת, הוא הבהיר כי ימשיך לנהל מאבק משפטי נגד ההחלטה של ישי בבית המשפט העליון.

על פי כתב האישום שהוגש על ידי רב פקד אריה ברנד מיחידת התביעות של מחוז ירושלים בחודש יולי, ביוני 2006 הודיע שר הפנים דאז, רוני בר-און, כי הוא שולל את רישיון שהיית הקבע של אבו טיר בישראל ושל חברי פרלמנט פלסטינים ממזרח ירושלים. הבקשה נידונה מאוחר יותר בבג"ץ, שדחה בנובמבר 2008 את בקשתם של אבו-טיר ו-25 אחרים למנוע את גירושו.

"מחומר החקירה עולה, כי המשיב עושה דין לעצמו ובוחר להפר את חוקי מדינת ישראל תוך התרסה ובריש גלי, דבר המעיד על מסוכנותו לביטחון הציבור והמדינה", נכתב בבקשת המעצר. עוד נכתב, כי אבו טיר כבר אמר למשטרה שהוא אינו מקבל את צו ההרחקה שניתן לו וכי גם החלטתו שר הפנים ובית המשפט העליון לא מקובלות עליו: "מכאן שהמשיב מתריס כנגד עצם המשטר בישראל, מוסדותיו וחוקי המדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully