וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תלמידי הכיתות הנמוכות ימשיכו להצטופף

8.12.2010 / 13:16

יישום החוק על פיו ילמדו תלמידי כיתות א' ו-ב' בכיתות קטנות נדחה על ידי ועדת החינוך עד שנת הלימודים תשע"ג. יוזמת החוק, ח"כ רונית תירוש: "כאשת חינוך למעלה מ-30 שנים, אני כועסת מאוד"

ועדת החינוך, התרבות והספורט דחתה היום (רביעי) את יישום תיקון לחוק חינוך חובה, שעינינו צמצום כיתות הלימוד בכיתות א'ו-ב' בלימודי מיומנויות היסוד. בעקבות ההצבעה, השלמת החלתו של החוק לפיו תלמידי כתות א' ילמדו עשר שעות לימוד בכיתה קטנה של 20 תלמידים תידחה לשנת תשע"ג, ובכיתות ב' – לשנת תשע"ד. זאת, בניגוד לתיקון לחוק המקורי, על פיו השלמת החלתו של החוק נקבעה לשנת תשע"ב.

"כאשת חינוך למעלה מ-30 שנים, אני כועסת מאוד", אמרה ח"כ רונית תירוש (קדימה) יוזמת החוק. "מדובר בתיקון לחוק שאני גאה בו מאוד, מפני שהוא מאפשר למערכת החינוך להשקיע בילד הבודד ולאתר, מבעוד מועד, את התלמידים שיש להם קשיי למידה או לקויות למידה. האיתור המוקדם ימנע אלימות ותסכול בקרב התלמידים המתקשים ובעיקר יסייע לשקם את ביטחונם העצמי". תירוש פנתה לחברי הכנסת ולשר החינוך גדעון סער, שלא נכח בדיון, וביקשה שיעבירו מסר לדורות הבאים בדבר חשיבות ההשקעה בגיל הרך ויצביעו נגד הצעת משרד האוצר. "תעזבו אתכם משיקולי רייטינג ומהתכוננות למבחנים הבינלאומיים ותקנו לתלמידי ישראל את הבסיס החשוב ללימודי ההמשך. השקעה בגיל הרך תמנע העברת תקציבים גדולים הרבה יותר בשלבים מאוחרים, לשם צמצום הפערים בינינו לשאר המדינות המפותחות".

תירוש אף הביעה תרעומת על נימוקי מנכ"ל משרד החינוך, ד"ר שמשון שושני, שנכח בדיון, כאילו רפורמת "אופק חדש" באה במקום צמצום כיתות הלימוד. "אופק חדש משלים את החוק ולא בא במקומו. אני מציעה למדינה להחזיר את המע"מ שלקחה מהאזרחים באמצעות תאגידי המים ולהשקיעו לחינוך".

"כבר כיום מפרים את החוק"

יוסי וסרמן, מזכ"ל הסתדרות המורים, ציין כי דחיית יישומו של החוק מהווה הפרת הבטחה שניתנה לו. "כאשר חתמתי על רפורמת 'אופק חדש', עשיתי זאת ביודעי שכיתות א' ו-ב' יצומצמו בלימוד מיומנויות היסוד". עוד הוסיף וסרמן ואמר כי מדובר ביום גרוע להצביע נגד הקטנת הכיתות, לאחר שהתברר מיקומם הגרוע של תלמידי מדינת ישראל במבחני פיזה הבינלאומיים. "יש לחזק את הבסיס כדי שהמבנה לא יתמוטט בשלבים מאוחרים יותר", אמר.

יו"ר ועדת החינוך, ח"כ אלכס מילר (ישראל ביתנו) הודיע לנציג משרד האוצר כי בכהונתו כיו"ר ועדה הוא "לא ישקוט" עד אשר תושלם תחולתו של החוק. "לא מדובר במיליארדים אלא בסכום קטן, יחסית. אני בטוח שאם הצלחתם למצוא כסף במשך 30 שנים לאברכים, תוכלו למצוא את התקציב גם לטובת תלמידי ישראל". עוד הוסיף מילר ואמר כי לא מקובל עליו שמשרד החינוך צריך לקבוע סדרי עדיפויות, במקום לפתור את כל בעיות החינוך. "תעזבו את הטייס האוטומטי שאתם עובדים איתו ותתחילו לחשוב בצורה יצירתית", אמר מילר.

ח"כ עינת וילף (עבודה) שנמנעה בהצבעה אמרה כי אינה נגד החוק אך היא חושבת שקיימות דרכים טובות יותר להפוך את הפירמידה ולייעל את הלימודים בגיל הרך.

היועצת המשפטית של הוועדה, עו"ד מירב ישראלי, הודיעה כי כבר כיום קיימת הפרת חוק מצד מדינת ישראל. על פי התיקון המקורי לחוק משנת 2007, היו אמורות כיתות א' ללמוד כבר השנה (תשע"א) 10 שעות לימוד בקבוצות מצומצמות במקצועות הקריאה, הכתיבה והחשבון, אך הדבר אינו קיים במציאות. הממשלה מסתמכת, מראש, על דחיית מועד התחולה כפי שמוצע עתה בחוק המדיניות הכלכלית לשנים 2011-2012 .

לאחר ההצבעה, שתוצאותיה היו – 6 בעד, 1 נמנע, ו- נגד, אמרה ח"כ תירוש כי היא תשקול הגשת בג"צ בדבר אי קיום החוק. "גייסו את אוהבי ושונאיי להצביע נגד החוק. הם לא יוכלו לרחוץ בניקיון כפיהם כשיראו את מצב החינוך בעוד מספר שנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully