וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי השריפה: הכנסת אישרה רשות כבאות ארצית

פנחס וולף

8.12.2010 / 12:43

הח"כים אישרו בקריאה טרומית וללא מתנגדים את החוק המסדיר שינוי מבני במערך שירותי הכבאות והחילוץ. שר הפנים אלי ישי האשים בדיון את משרד האוצר בעיכוב החוק במשך שנים

כמעט שבוע לאחר פרוץ השריפה בכרמל, אישרה היום (רביעי) מליאת הכנסת בקריאה טרומית הצעת חוק להקמת רשות כבאות ארצית. הצעת החוק של יו"ר ועדת הפנים, ח"כ דוד אזולאי (ש"ס), עברה במשך שנים בין מספר ממשלות. היא קובעת את מבנה רשות הכבאות, תפקידיה וסמכויותיה. בין היתר נכתב בהצעה כי יאסר על הכבאים לשבות. ההצעה התקבלה ברוב של 41 תומכים וללא מתנגדים.

אזולאי אמר בדיון במליאה כי "אין בכוונת אף אחד לפגוע בכבאים. לנו יש מטרה אחת - להפוך את שירותי הכבאות משירות עירוני לשירות ממלכתי. לא יכול להמשך המצב כיום, בו יש 22 איגודי ערים ולכל אחד יש מכבי אש משלו. אפשר לראות פערים בין האיגודים. אנחנו באים לעשות סדר".

שר הפנים אלי ישי חיזק את דבריו ושוב האשים את האוצר בהתנגדות להצעת החוק. "זו הצעת החוק שח"כ אזולאי מגלגל שנים רבות ללא הצלחה, כי האוצר תמיד כורך את זה בקיום רפורמה", אמר ישי במליאה. "בכל המדינות המתוקנות בעולם אין את הקשר הזה. אפשר להעביר את החוק וגם לאפשר את ההתארגנות לכבאים. לא ראיתי כבאים שלא עושים את עבודתם ושבתו, מלבד פעם אחת, לאחר שכבר כלו כל הקיצין".

"היועמ"ש של משרדי גיבש את הצעת החוק לפני מספר חודשים. הוא הגיש אותה להערות ממשרדי האוצר והמשפטים. באוצר עדיין יש התנגדות. בקרוב תגיע גם הצעה ממשלתית, ואני מניח שיהיו בה גם שינויים בהתאם לעמדת הממשלה", אמר ישי."אזולאי הגיש את הצעת החוק עוד בתום המושב הקודם אך הממשלה התנגדה, והאוצר התנגד. הגעתי לוועדת שרים לחקיקה, ולחצתי לאשר והתנאי היה בהסכמת הממשלה".

"לא קרה שכבאי לא הלך לכבות שריפה"

לעומת חברי סיעת ש"ס, חברי הכנסת שלי יחימוביץ' (העבודה) וחיים כץ (ליכוד) הביעו התנגדות לסעיף האוסר התארגנות של עובדי שירות הכבאות, אך בסופו של דבר לא התנגדו לה, ככל הנראה בשל העובדה שח"כ אזולאי הודיע שיפעל עמם כדי לשמור על זכויות העובדים.

"אין דבר שאני רוצה פחות מלהתנגד להצעת חוק שלך", אמרה יחימוביץ' במליאת הכנסת. "אני יודעת שנושא הכבאות קרוב לליבך באמת. אבל יש סעיף אחד בהצעת החוק שמונע ממני לתמוך בחוק – שלא יותר חופש התארגנות לכבאים. אין בעולם שירות כבאות אחד שעובדיו אינם מאוגדים, כולל לא בארצות הברית הקפיטליסטית. יש לי חשד כבד שהצעת החוק שלך אושרה בממשלה לא בגלל כל הסעיפים הטובים בה, אלא בגלל אותו סעיף שעומד על ראש שמחתם של שרי האוצר ושל ראש הממשלה הנוכחי, לשבור את העבודה המאורגנת".

יחימוביץ' אמרה כי "מעולם לא היה בתולדות המדינה שכבאי ראה שריפה ולא הלך לכבות אותה. הרי הם נוסעים לכבות שריפות עם רכב מקרטע, הם מסכנים את חייהם. מעולם לא קרה שכבאי לא הלך לכבות שריפה בגלל עיצומים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully