וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרים פיירברג לנתניהו: מתפטרת מצוות השיקום

פנחס וולף ואריאל נוי

8.12.2010 / 10:57

רק אתמול ערכה ראש עיריית נתניה מרים פיירברג סיור מקדים באזורי השריפה בכרמל, והיום שיגרה מכתב לרה"מ בו כתבה כי היא פורשת מהצוות לשיקום הנזקים. הסיבה: ביקורת מצד ראשי רשויות

שלומי גבאי

צילום: שלומי גבאי, ערוץ 1. עריכה: יאיר דניאל. קריינות: אביב אברמוביץ'

ראש עירית נתניה מרים פיירברג החליטה הבוקר (רביעי) להתפטר מתפקידה כאחראית על הטיפול בנפגעי השריפה. במכתב ששיגרה לראש הממשלה בנימין נתניהו היא כתבה כי יש צורך להעניק סמכויות לגוף חיצוני שיעסוק בשיקום, לו תתאפשר עצמאות תקציבית מוחלטת. גוף זה יוסמך לקבוע סדרי עדיפויות, לגייס מקורות כספיים ולהחליט על חלוקתם. כך דווח בקול ישראל.

"בגוף זה, אם יוקם, אין מקום להכליל משרדי ממשלה, כדי להימנע מפגיעה במעמד השרים וראשי הרשויות", כתבה פיירברג. היא ציינה שאינה רואה בשלב זה מקום להתערבות נוספת מצידה במתכונת הקיימת, כיוון שלטענתה, ראשי המועצות באיזור הכרמל נמצאים בקשר שוטף וטוב עם משרדי הממשלה השונים.

לאחר הודעתה של פיירברג אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי הוא "מודה לה על נכונותה לעזור ואני מצטער על החלטתה". מלשכת ראש הממשלה נמסר כי נתניהו וידא הבוקר שהסיוע הראשוני, בסכום של 2,500 שקלים לאדם, המיועד לתושבים שביתם נשרף, כבר הועבר לרשויות. מהבדיקה עלה כי עד כה קיבלו 100 איש את הכסף. בנוסף, נתניהו וידא שניתנה ההתחייבות התקציבית לטובת שיקום תשתיות ראשוני. ראש הממשלה הנחה את מנכ"ל משרדו אייל גבאי להמשיך ולקדם את העזרה המהירה לנפגעי השריפה מול משרדי הממשלה, ולדווח לו על בסיס יומי על ההתקדמות.

"לא זקוקים לשום גורם מתווך מול משרדי הממשלה"

רק אתמול ערכה פיירברג סיור ראשוני באזור השריפה, אולם בשל ההתנגדות של ראשי יישובים בצפון למינויה, היא הצטרפה רק לחלקים מהסיור, שנערכו עם מנכ"לי משרדי הממשלה.

ראש המועצה האזורית חוף הכרמל, כרמל סלע, סירב להיפגש עמה ואמר לוואלה! חדשות: "אנו לא זקוקים לשום גורם מתווך בתקשורת שלנו מול משרדי הממשלה. אין לי שום בעיה עם מרים פייברג, אך כל התיווך הזה מסבך את הביורוקרטיה לטיפול בנפגעים". סלע טען כי זוהי מהות הבעיה בין הרשויות השונות: "זו הדוגמה הקלאסית, שמחדדת את הכשלים בין השלטון המקומי למרכזי. אנחנו יודעים לטפל בנזקים, יש ראש רשות, תנו לו לעשות את העבודה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully