וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המבקר- ועדת חקירה מתמדת

דן מרגלית

8.12.2010 / 7:40

מי שסבור עדיין כי יש צורך למנות ועדת חקירה לבדיקת נסיבות השרפה בכרמל ייטיב לעשות אם ימתין לשעה 15:00 היום. ברגע שבו ייפתחו מהדורות החדשות בציטוטים מדו"ח המעקב של מיכה לינדנשטראוס על מערך העורף, יבין כל בר דעת כי ישראל מקיימת את ועדת החקירה היעילה והמודרנית בעולם: ועדת חקירה בתנאי קבע בדמותו של משרד מבקר המדינה.

כלי חשוב זה עומד לרשותה "בתנאי קבע" מאז פרצו לינדנשטראוס ויעקב בורובסקי ואנשי הסגל של המשרד את הכלל כאילו המבקר מוגבל לבדיקת העבר בלבד. לעגו לו שאין זה תפקידו ללוות את העשייה בהווה, ובוודאי לא צפי לעתיד, אבל לינדנשטראוס התעקש והתוצאה היא שביקורתו אינה היסטוריה והליווי הצמוד אינו בבחינת דברים שאין להם תכלית.

לא הדו"ח האחרון

דו"ח העורף של 2007 התקבל בתגובות "קרקס" מפי הממשלה בראשות אהוד אולמרט. אך לא זו בלבד שחשף ליקויים אלא יצר בסיס להשוואה עם דו"ח המעקב המתפרסם היום, ולפי הערכות שונות הוא עשוי להיות קשה בעיקר לשר הפנים אלי ישי, אבל לא רק לו.

כפי שכבר פורסם כאן בתחילת השבוע, סממני הכשל של ישי היו כה גדולים, שבלי להמתין לדו"ח הנוכחי נפגשו עימו חברי החטיבה הביטחונית במשרד המבקר בראשות יעקב מנדי?אור כבר בחודש מאי לפני שבעה חודשים והעמידו אותו על המחדל המתמשך. זאת יותר משלוש שנים לאחר פרסום דו"ח הבסיס על מחדלי העורף במלחמת לבנון השנייה.

לעובדה מצערת זו מתווספות עדויות קשות. הקשה שבהן נשמעה שלשום מפי ראש מועצת רגבים אלי לוי, שעמד בראש איגוד הערים בדרום הארץ, והתפטר בטריקת דלת מלווה במכתב בחתימתו, שרוב רובו האשמות כי ישי לא התייחס ברצינות לטענותיו ולא הקדיש להן שימת לב. לוי קיבל מכתבים מעמיתיו ובהם הפצרות להישאר על משמרתו. רק ישי לא ביקשו. אולי מפני שאינו מש"ס.

הבעיה אינה באינפלציה של ועדות חקירה אלא ביישום הלקחים. לא בעוד ועדות חקירה אלא בבדיקת תחומי סף?אסון אחרים, שלמרבה השמחה לא התרחשו, אבל למרבה הצער אין מי שיטפל בהם מראש, בתנאי מניעה.

הדו"ח של היום אינו אחרון. אסור שיהיה אחרון. יהיה צורך בדו"ח על הדו"ח שעל הדו"ח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully