וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העבודה מנעה כניסת עיתונאים - "ברק שסותם פיות"

פנחס וולף

7.12.2010 / 19:40

השר ברוורמן הגיב בזעם לאחר שנודע לו כי עיתונאים שנכחו בכינוס של העבודה, התבקשו לעזוב את האולם עם סיום נאום ברק. "זה מעשה בזוי של סתימת פיות, ברק כנראה מפחד ממני"

נועם אשל

(צילום: נועם אשל, עריכה: יותם בן-דוד)

השר לענייני מיעוטים אבישי ברוורמן תקף הערב (שלישי) בחריפות את יו"ר מפלגתו אהוד ברק, וטוען כי הוא "סותם פיות". ברוורמן השמיע את הדברים לאחר שבישיבת לשכת העבודה נקראו העיתונאים במפתיע לעזוב את האולם מיד אחרי נאום ברק. לא ידוע אם ברק ידע על הדרישה להוציא את העיתונאים, אך יצוין כי האירוע היה אמור להיות פתוח לכל אורכו לתקשורת, ועל כן הבקשה לעזיבת העיתונאים לא הייתה צפויה. החלק אליו לא התאפשרה כניסת עיתונאים עסק בתהליך המדיני והתקיים לבקשת ברוורמן.

לדברי ברוורמן, "זהו מעשה בזוי של סתימת פיות. לי אף אחד לא יסתום את הפה. זו עוד דוגמה שמוכיחה שלמנהיגות כזו אין מקום. כנראה שברק חושש ממני. בצורה כזו הרסו את מפלגת העבודה. אנחנו נבנה מפלגה דמוקרטית".

עוד אמר ברוורמן כי "כנראה שהתמיכה הרחבה שהביאה לכך שתוך עשרה ימים 500 איש חתמו על דרישה לכנס דיון מדיני ובכל רחבי המפלגה נתנו לי גיבוי הפחידה מישהו. זה דרך למישהו על עצב מאוד רגיש. המישהו הזה יודע להתנהל רק בקומבינות ובסתימת פיות".

ממפלגת העבודה נמסר בעקבות דברי ברוורמן כי "החלטנו לערוך את הדיון המדיני בדלתיים סגורות כפי שהדבר נעשה פעמים רבות בעבר. על מנת לאפשר דיון פתוח ורציני ולא כזה המוכוון לכלי התקשורת. לא הייתה כל כוונה לסתום פיות. בכל מקרה, השר ברוורמן ועוזריו לא טרחו לבדוק אם הדיון המדיני פתוח לתקשורת". יש לציין כי העיתונאים עודכנו מראש כי הדיון יהיה פתוח, ולא מן הנמנע שגם השר ברוורמן ידע על כך.

"בוקר טוב לקדימה ולליכוד"

בנאום ברק, בו עוד התאפשרה נוכחות עיתונאים, דיבר שר הביטחון תחת הכותרת "העבודה יחד עם תושבי הכרמל". לדברי ברק, "ישראל כואבת 42 קורבנות: אנשי שב"ס, שוטרים בכירם, כבאים ונער גיבור שנספו כאשר באו להציל חיים של אחרים. האסון התחיל מרשלנות, המשיך באסון כבד של שריפת האוטובוס ומיד לאחריו הירתמות של כל הגורמים במדינה".

ברק הוסיף כי "היה מחמם את הלב לראות המוני אזרחים נרתמים כדי לסייע ולתת כתף. ביקרתי בבית אורן ועוספיה וראיתי מקרוב את האבל ואת ההתמודדות של המנהיגות המקומית. אי אפשר להתעלם מהעזרה שהעניקו לנו הרבה מדינות, גם כאלה שהן ביחסים די בעייתיים איתנו. שום מדינה לא יכולה להתמודד עם אסונות כאלו לבד".

ברק התייחס לתהליך המדיני ואמר כי "מפלגת העבודה שותפה בממשלה כדי להשיג מגוון של דברים, שהעוגן העיקרי קשור בסיכויים לתהליך מדיני. אנחנו בממשלה כדי להביא לפריצת דרך מדינית". ברק הדגיש כי "כמי שהיה גם רמטכ"ל, אני קובע באחריות שאין סתירה בין ערך השלום לערך הביטחון. יש בידינו לכונן הסדר מדיני שיביא את כל הדרישות של ישראל לביטחונה לצד הקמת מדינה פלסטינית".

שר הביטחון תקף את קדימה והליכוד ואמר: "עלינו לעמוד בגאווה עם אותן עמדות שפויות מאוזנות בהן אנו נוקטים במשך שנים, ולברך את אלו שמצאו את האור, גם בקדימה גם בליכוד. בוקר טוב אליהו, טוב שסופסוף זיהיתם מה שטוב למדינה. לא צריך לנהל התחשבנות מדוע הם מכרו לציבור מצגי שווא במשך כל כך הרבה שנים. עכשיו שגם אתם יודעים מה נכון לעשות השתדלו לעשות מה שטוב למדינה והתגברו גם אתם על שיקולים של בחירות ופופולריות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully