וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השוטרת שתוחזר לשירות: "זה ניצחון ענק"

7.12.2010 / 17:52

השוטרת אירנה גורוחוד, שתוחזר לשירות לאחר שבג"ץ קבע כי פיטוריה לא היו מוצדקים, הביעה סיפוק מההחלטה. בראיון לוואלה! חדשות אמרה, כי היא שמחה, אך טרם החליטה אם תשוב למשטרה

"זה ניצחון ענק", כך אמרה הערב (שלישי) אירנה גורחוד, לאחר שבג"ץ הורה למפכ"ל להחזירה לשורות המשטרה. "אני עדיין בהלם ולא הספקתי לחשוב על זה דקה, כל הזמן מתקשרים אליי", סיפרה לוואלה! חדשות.

גורוחוד, שוטרת סיור לשעבר בת 29 מאשדוד, נחטפה במאי 2008 על ידי העבריין אייל פרץ, לאחר שהתירה את האזיקים שהיו על ידיו. הוא השתלט על נשקה ונמלט מתחנת המשטרה בניידת, כשגורוחוד עמו. הוא נורה למוות לאחר מרדף, שבמהלכו נפצעה גם גורוחוד.

בעקבות האירוע היא פוטרה מהמשטרה והתחילה בלימודי ראיית חשבון באוניברסיטת בר אילן. "לא הייתה לי ברירה, הייתי חייבת להמשיך עם החיים", אמרה. כעת, בעקבות החלטת בית המשפט, היא שוקלת את צעדיה: "אני עדין לא החלטתי מה אני עושה, זה לא שמחר אני שוב על מדים במשטרה. אני צריכה לשבת עם המשפחה לראות מה עושים, זה לא החלטה שאני אקבל על רגל אחת".

"הפיטורים מעוררים תהיות"

העיקר, מבחינתה, הוא התחושה שלאחר מאבק ממושך נעשה עמה צדק: "חיפשו מישהו שצריך להעניש אותו ולא חשבו שאני אלחם בהם", היא אמרה על המניעים שלדעתה עמדו מאחורי פיטוריה. "היום קיבלתי בשורה שהצדק אתי, שהפיטורים שלי לא היו מוצדקים ושנעשה לי עוול בכל הסיפור הזה", אמרה.

פרקליטה של גורוחוד, עורך הדין אבי חימי, אמר לאחר קבלת פסק הדין, כי "בית המשפט העליון קבע היום נורמות לגבי האופן שבו הרשויות יבדקו את עצמן. תסמונת הש"ג נקברה באופן סופי על ידי נשיאת בית המשפט העליון".

יועץ התקשורת מאיר סוויסה, שליווה את גורוחוד במהלך מאבקה, אמר כי "ההחלטה להשיב את אירנה למקום עבודתה היא מוסרית וצודקת, ובעיקר כזאת המעבירה מסר לכל השוטרים ואנשי כוחות הביטחון שאין להם סעד שיפוטי או ועד עובדים שיגן על זכויותיהם. זוהי החלטה שרבים מכוחות הביטחון נושאים אליה עיניים בגאווה. תרבות הש"ג הנודד יכולה לבוא לקיצה. האחריות לא נגמרת ומתחילה בדרגי השטח, אלא מטפסת גבוה יותר".

בפסק הדין כתבה נשיאת בית המשפט, השופטת דורית ביניש, כי ההחלטה לפטר את גורוחוד "אינה מביאה בחשבון את שירותה הקודם במשטרה, את עברה המשמעתי הנקי, את חוות הדעת התפקודיות החיוביות להן זכתה במשך תשע שנות שירותה ואת הצלחותיה המבצעיות עד ליום אירוע חטיפתה". היא הוסיפה כי "יש בהתעלמות המשיבים משיקולים אלה כדי לעורר תהיות ביחס לסבירות החלטתם ולעמדתם כי העותרת אינה מתאימה עוד לשרת כשוטרת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully