וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: בכירים אירנים סיירו בגבול לבנון-ישראל

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

7.12.2010 / 17:10

כחודשיים לאחר ביקורו של נשיא אירן אחמדינג'ד בלבנון, מדווח העיתון "א-שרק אל-אווסט", כי בכירים אירנים נוספים סיירו באחרונה לאורך הגבול עם ישראל, תחת אבטחת אנשי חיזבאללה

מספר בכירים אירנים קיימו לפני כשבועיים סיור לאורך גבול ישראל-לבנון תחת אבטחת אנשי חיזבאללה, במהלכו צפו בפעילות חיילי צה"ל בצדו הישראלי של הגבול – כך דיווח הבוקר (שלישי) העיתון "א-שרק אל-אווסט" הרואה אור בלונדון מפי גורם אירני. הגורם לא גילה אם האירנים היו אנשי ביטחון, פוליטיקאים או אזרחים רגילים אך ציין כי הסיור כלל ביקור בשער פאטמה, "מרחק השלכת אבן מישראל", כלשונו.

"האורחים האירנים הצליחו לתצפת לעבר החיילים הישראלים ולראות את הדחפורים שלהם", הוסיף המקור. בנוסף גילה המקור כי האורחים האירנים ביקרו גם במחנה צבאי בכפר אל-חיאם שבדרום לבנון. "פעילי חיזבאללה המתינו לאורחים האירנים בכל נקודות הביקורת של יוניפי"ל, שבהן הן עברו בדרכם לדרום לבנון. פעילי חיזבאללה לא התירו לאף אחד להתערב. האזור נמצא בשליטתם המלאה והם האחראים עליו".

נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד הגיע בעצמו בחודש אוקטובר האחרון לביקור בלבנון. אחמדינג'ד הגיע לעיירה בינת ג'בל בדרום לבנון ונשא דברים בגנות ישראל. בנאומו מול עשרות אלפי מקומיים משולהבים, שחלקם הניפו דגלי חיזבאללה, אמר אחמדינג'ד כי "אזרחי לבנון נלחמים בחזית ההתנגדות. אויבינו מבועתים מאחדות לבנון ומהתתנגדות של העם הלבנוני. סוד ההתנגדות והניצחון הוא אחדות. הסוד להישרדות הוא אחדות. יש להודות לאל עם כך שאזרחי לבנון מצאו היום את הדרך לניצחון".

הנשיא האירני בירך אז את תושבי לבנון וכינה אותם "מגני כבוד האדם, חופש האדם וריבונותו". עוד אמר אחמדינג'ד כי "הוכחתם שרצון העם הלבנוני והתנגדותו חזקים יותר מחרבותיהם של היריבים. אתם הראיתם שאין כוח בעולם שיכול לשבור את ההתנגדות של לבנון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully