וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריבלין תוקף: השרים עסוקים מדי מלעסוק בשריפה?

פנחס וולף ואריאל נוי

7.12.2010 / 17:12

יו"ר הכנסת יצא נגד מינויה של ראש עיריית נתניה לאחראית על הטיפול בפיצויים לנזקי השריפה. "בימי שלישי השרים עסוקים מדי ולכן הבאנו את פיירברג לטפל בנזקי האסון"

שלומי גבאי

(צילום: שלומי גבאי. עריכה: עידן גוראל)

יו"ר הכנסת ראובן ריבלין (ליכוד) מתח היום (שלישי) ביקורת על מינויה של ראש עיריית נתניה מרים פיירברג לאחראית על הטיפול בפיצויים המיידיים לנזקי השריפה בכרמל. לדבריו, "נוצר מצב שבו לצערי הכנסת כבר כמעט שלא עובדת בימי שלישי, כשחברי הכנסת בסידורים והשרים כנראה עסוקים מדי, ולכן נאלצנו כנראה להביא את מרים פיירברג לטפל בנזקי האסון". ריבלין אמר את הדברים במושב הנעילה של כנס לשכת רואי החשבון בירושלים.

גם במועצה האזורית חוף הכרמל, המרכזת את מרבית היישובים שניזוקו מהשריפה, לא קיבלו בהבנה את מינויה של פיירברג. ראש מועצת חוף הכרמל, כרמל סלע, אמר לוואלה! חדשות כי "אנו לא זקוקים לשום גורם מתווך בתקשורת שלנו מול משרדי הממשלה. אין לי שום בעיה נגד מרים פייברג, אך כל התיווך הזה מסבך את הביורוקרטיה לטיפול בנפגעים".סלע טען כי זוהי מהות הבעיה בין הרשויות השונות: "זו הדוגמה הקלאסית, שמחדדת את הכשלים בין השלטון המקומי למרכזי. אנחנו יודעים לטפל בנזקים, יש ראש רשות, תנו לו לעשות את העבודה".

מלשכת ראש הממשלה נמסר הערב כי בעקבות צורך מיידי שעלה הבוקר במהלך ישיבת המנכ"לים במועצה אזורית חוף הכרמל, ביקש מנכ"ל משרד ראש הממשלה אייל גבאי ממשרד האוצר וממשרד הפנים, בהתאם להנחייתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, להעביר מיידית 4.5 מיליון שקלים לצורכי שיקום תשתיות, גיזום עצים, ניקיון ועוד באזורי השריפה בכרמל. פקס ההתחייבות הכספית הגיע למועצה עוד בטרם הסתיימה הישיבה.

נתניהו יקדם הקמת כוח אזורי לכיבוי שריפות

נתניהו הודיע אמש על הקמת כוח המשימה המיוחד לטיפול בנפגעי השריפה בכרמל, בראשות פיירברג. רה"מ הסביר את ייעודו של כוח המשימה ואמר כי "היום נגמר שלב כיבוי השריפה. אנו עוברים לשלב השני – שיקום הנזקים. אנו מבקשים שהשלב הזה יהיה קצר ככל האפשר".

רה"מ הוסיף ואמר: "פניתי אל חברתי מרים לרכז את הנושא ואני קורא לה: השמיעי את קולך כפי שאת יודעת לעשות. את יודעת לשפוט היטב מה עולה מהשטח ואני רוצה את תוספת הכוח הזו של אחת מראשי הערים המנוסים ביותר שהכרתי ולכן אני מודה לך שעשית זאת. אני מקווה שנוכל לקצר את התהליכים לימים ולשבועות. חלק מהתהליכים קשורים בבניית בתים יחכו יותר זמן, אולם אנחנו נפעל בכל הדרכים".

הבוקר סיפר נתניהו כי שוחח עם ראשי ממשלות יוון ורוסיה, נשיא מצרים חוסני מובארק, מלך ירדן עבדאללה וכן ראש ממשלת טורקיה רג'פ טייפ ארדואן, על האפשרות של הקמת גוף אזורי שיטפל במשברים באזור. "המדינות באזור יכולות להתאחד למטרה זו כי הטבע לא יעזוב אותנו במנוחה. דרך המאמצים המשותפים שלנו נוכל להגיב בצורה אפקטיבית יותר לאסון טבע שיכה במדינה באזור", הוסיף ראש הממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully