וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוטר החזיק במחשבו 25 סרטי פדופיליה - והורשע

קובי מנדל

7.12.2010 / 15:41

בימ"ש השלום בחיפה הרשיע את השוטר יוגב אלימלך מנהריה, בעבירות של החזקת סרטים בהם נראים קטינים בעירום ומקיימים יחסי מין. החקירה נגד השוטר נפתחה בעקבות מידע מהאינטרפול

בית משפט השלום בחיפה הרשיע בצהריים (שלישי) את השוטר יוגב אלימלך בן 40 מנהריה, במספר עבירות של החזקת סרטים פדופילים בהם נראים קטינים בעירום ומקיימים יחסי מין. בית המשפט קבע שלא עלה בידי הנאשם להוכיח שהוא החזיק בסרטים הפדופילים באקראיות ובתום לב. בנוסף דחה השופט את טענת הנאשם לאכיפה בררנית וקבע כי לא שוכנע כי קיים מניע פסול כלשהו מאחורי חקירת הנאשם דווקא, ולא שוכנע שהרשות הפעילה סמכות בשרירות.

החקירה נגד השוטר נפתחה בעקבות מידע שהתקבל מהאינטרפול, לגבי חשודים שהורידו חומר פדופילי למחשביהם. בכתב האישום נגדו נטען כי החל משנת 2006 ובאופן רצוף עד ליום 2.4.08 שמר והחזיק במחשבו סרטים המציגים דמויות של קטינים בעירום ואף מקיימים יחסי מין, אותם אסף ממקורות שונים ברשת האינטרנט. ב-2.4.08 הכיל מחשבו של הנאשם כ-25 סרטי פדופיליה. הנאשם הודה בהחזקת הסרטים, אך טען כי החזקתם החלה בשנת 2007 ולא 2006, והוסיף שהדבר נעשה באקראיות ובתום לב.

עיוות אודות תפיסת יחסי המין

השופט זאיד פלאח ציין בהכרעת הדין כי "החזקת סרטי פדופיליה עלולה לעודד אחרים ליצור סרטים מעין אלה, תוך ניצול והתעללות מינית בקטינים, שאפשר ואינם מבינים עד תום את ההשלכות הנובעות מהשתתפותם בסרטי פורנוגרפיה על המשך חייהם ועל שלמות גופם ומצבם הנפשי. ניצול קטינים לצורך תעשיית סרטי מין עלולה ליצור אצלם עיוות אודות תפיסת יחסי המין, ולכך עלולה להיות השפעה שלילית שתלווה אותם משך כל ימי חייהם. הקלות שבגישה לאתרי האינטרנט והקלות שבהורדת סרטים בהם שותפים קטינים, הביאה את המחוקק לחקיקת חוקים המגבילים זאת ועדיין קיים קושי בגילוי האנשים המחזיקים פרסומי תועבה אסורים".

השופט הוסיף כי "הנאשם ידע לחפש סרטי פדופיליה בהם מופיעים קטינים, תוך שידע לבחור את שם החיפוש המתאים, ולאחר הורדת הסרטים ידע להסתירם במחשבו בתת-תיקייה, ככל הנראה בכדי לסייע בידו לגשת לאותן תיקיות בכל עת שיחפץ, ולהקשות על אחרים לגלותן. הנאשם ידע שהחזקת סרטי פדופיליה מהווה עבירה על החוק, ובמקום להימנע לחלוטין מהורדת סרטים מעין אלה, הוא בחר להורידם ולשמרם במחשבו, מבלי ליתן תשומת לב לפרק הזמן שבמהלכו הוא ישמור ויחזיק באותם סרטים".

עוד ציין השופט כי "הנאשם תכנן את מעשיו בקפידה, ופעל מתוך מודעות מלאה הן לאיסור שבהחזקת הסרטים הנ"ל והן לצורך בהסתרתם בכדי להקשות על גילויים. מעשי הנאשם רחוקים מלהיות תמי לב, והחזקת הסרטים רחוקה מלהיות אקראית".

פרקליטתו של השוטר, עורכת הדין יהל בן עובד, מסרה בתגובה, כי "כל אדם שגולש באינטרנט יודע שהחשיפה לתכנים מסוגים שונים היא תוצר לוואי שאין דרך להימנע ממנו. הסרטים האלה, פרט לעובדה שמדובר בכמות מאוד קטנה של סרטונים, גם לא נשמרו בתיקיות ולא קוטלגו. הסרט הספציפי שעליו דיווח האינטרפול ובגללו הגיעו אל השוטר לא נמצא כלל במחשב. הרשת בביתו של השוטר לא הייתה מאובטחת וכל עובר אורח יכול היה לגלוש תחת אותה כתובת של המשתמש. מדובר באדם בגיר, ונורמלי ולא בפדופיל, ונעשה לו כאן עוול גדול מאוד. זה נכון וראוי להילחם בתופעה של ניצול קטינים, אבל זה בהחלט לא האדם שמפניו צריך להתגונן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully