וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי האסון בכרמל: הכבאים נערכים לחזור לשגרה

עידן אבני

7.12.2010 / 15:07

אחרי ימים של מאבק להכנעת הלהבות בכרמל, נערכים שירותי הכיבוי לחזור לכשירות מלאה בתוך שבוע. עם זאת, הכבאים מתריעים: מה שהיה חסר עוד בטרם השריפה לא יושלם בקרוב

בימים הקרובים יעברו בתחנות הכיבוי ברחבי הארץ פסיכולוגים מטעם נציבות הכבאות וישוחחו עם הכבאים על המראות הקשים אליהם הם נחשפו בשריפה הגדולה בכרמל. עמותות של מתנדבים מסייעות לכבאים לחזור לשגרה, ובנציבות הכבאות מבטיחים כי בתוך שבוע שוב יעמדו הכבאים על הרגליים.

ארבעים רכבי הכיבוי של שירותי הכבאות בחיפה ייכנסו בימים הקרובים בשיירה אין סופית למוסך לטובת טיפולים וחזרה לכשירות. כלי הרכב שעבדו שעות נוספות במהלך השריפה ייבדקו, יטופלו ויחזרו לכבות שריפות. מאות הכבאים בעיר שעבדו גם הם שעות נוספות, חזרו כבר הבוקר לשגרה. משמרות של 24 שעות ומנוחה בת 48 שעות.

חזי לוי, דובר שירותי הכבאות שכבר החל לעבוד על שיקום מיתרי הקול שלו. "התחלנו כבר במה שמכונה נוהל קרב", הוא אמר. "להחזיר את הציוד לכשירות. מאות זרנוקים נשרפו ביער. כמות גדולה של ציוד ניזוקה. יש לנו במחסנים ציוד ועוד ציוד שיחסר. נפנה לנציבות הארצית ונבקש תקציבים מיוחדים. בנוסף, כלי הרכב יעברו שיקום".

ניסיונות כיבוי השריפה בעין הוד, יום שבת. אורי לנץ
"התחלנו כבר במה שמכונה נוהל קרב"/אורי לנץ

לדברי יורם לוי מנציבות הכבאות הארצית, "נושא הציוד הוא הפשוט. כל תחנה תעשה את החזרה לכשירות שלה ותפנה לבקש מאיתנו את השלמת הציוד החסר. יש ציוד חירום שבחלקו השתמשנו ואת הצרכים נעלה למשרד האוצר. יש גם עניין של שעות נוספות והוצאות גדולות כמו דלק. אני מאמין שכמו בעופרת יצוקה נקבל את התקציבים הדרושים. הבעיה היא מה שקורה עכשיו מסביב למערך הכבאות, המאסה שחסרה אם זה עשרות כבאיות וכוח אדם. כאן מדובר בתקציבים של עשרות מיליונים ועל זה הוויכוח".

בנציבות הכבאות מסבירים שאת הציוד האישי שנפגע והציוד שנפגע אפשר להשלים במהירות, אפילו בתוך שבוע יסיימו לטפל בכל רכבי הכיבוי. אך מנגד מה שהיה חסר עוד בטרם השריפה הגדולה לא יושלם בימים הקרובים. לוי מוסיף, "אני מניח שעניין החזרה לכשירות ייערך כשבוע. גם כרגע אנחנו בכוננות וכלי הרכב עושים רוטציה, לא כולם במוסך. יש כאלו שבכוננות לשריפה הבאה".

אחד האיגודים שנפגע קשות בשרפה, היה איגוד הכבאות של עמק יזרעאל. הכבאי אורי סמנדייב ז"ל ממגדל העמק נהרג בניסיון לחלץ את נוסעי האוטבוס. יחד עמו היה דני חייט שנפגע קשה מאוד ומאופשז עדיין בבית החולים רמב"ם בחיפה. מיקי כהן, משירותי הכיבוי עמק יזרעאל, ביפר: אנחנו נמצאים כל הזמן עם המשפחה של אורי, דואגים לצרכים שלהם כל הזמן. בכל יום יש כבאים בבית המשפחה. יש כבאים שנמצאים כל היום ברמב"ם עם המשפחה של דני חייט, מסייעם גם בכל מה שאפשר. לצערנו לפני שנה נפטר לנו כבאי לפני שנה באירוע. ועשיו היו לנו שני מקרים כואבים. בשגרה אנחנו נחשפים למקרים קשים, בתאונות דרכים, פיגועים ושרפות. אנחנו משתדלים להיות יציבים וקרי רוח על מנת שנוכל להמשיך ולקבל את ההחלטות הנכונות כי אנחנו אמונים על חיי אדם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully