וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ למפכ"ל: החזר למשטרה שוטרת שפוטרה

גלעד גרוסמן

7.12.2010 / 14:53

בג"ץ הורה למשטרה להשיב לשורותיה שוטרת שפוטרה, אחרי שעציר הצליח לחטוף את נשקה ולקחת אותה כבת ערובה. ביניש: לא הובאו בחשבון עברה המשמעתי הנקי וחוות הדעת החיוביות על תפקודה

אירנה גורוחוד, שוטרת הסיור מאשדוד שנחטפה לפני כשנתיים וחצי על ידי עבריין, תוכל לשוב וללבוש את המדים הכחולים, לאחר שבג"ץ קיבל היום (שלישי) את עתירתה נגד פיטוריה מהמשטרה.

גורוחוד, בת 29, נחטפה במאי 2008 על ידי העבריין אייל פרץ, לאחר שהתירה את האזיקים שהיו על ידיו. הוא השתלט על נשקה ונמלט מתחנת המשטרה בניידת, כשגודוחוב עמו. הוא נורה למוות לאחר מרדף, שבמהלכו נפצעה גם גודוחוב.

בעקבות החטיפה הוקמה ועדת חקירה פנימית של המשטרה, שהמליצה לפטר את גודוחוב, בעוד שהעונש שקיבל הקצין שהיה אחראי עליה היה מינוי קידום לשנתיים. גודוחוב, ששירתה כתשע שנים במשטרה עד לאירוע החטיפה, ויועדה לקצונה, עתרה באמצעות עו"ד אבי חימי נגד ההחלטה.

"החלטת המשיבים, לפיה העותרת אינה מתאימה לשרת כשוטרת, אינה מביאה בחשבון את שירותה הקודם במשטרה, את עברה המשמעתי הנקי, את חוות הדעת התפקודיות החיוביות להן זכתה במשך תשע שנות שירותה ואת הצלחותיה המבצעיות עד ליום אירוע חטיפתה", כתבה נשיאת בית המשפט העליון, השופטת דורית ביניש, בפסק הדין. "יש בהתעלמות המשיבים משיקולים אלה כדי לעורר תהיות ביחס לסבירות החלטתם ולעמדתם כי העותרת אינה מתאימה עוד לשרת כשוטרת".

"תסמונת הש"ג נקברה"

ביניש הבהירה כי בית המשפט אינו חולק על הקביעה שגורוחוד כשלה כישלון מבצעי חמור ואף לא מתערב בשאלה האם היא אינה ראויה לשרת בשטח, אולם היא קובעת כי ניתן להחזירה למשטרה בתפקיד אחר. היא גם מתחה ביקורת על ההבדל בעונשים שניתנו לגורוחוד ולקצין האחראי. "ההבדל בחומרת הסנקציות המינהליות כה משמעותי עד שהוא אינו מקיים יחס סביר בהתחשב בהבדל שנמצא בין חומרת הכשלים המבצעיים", כתבה.

נושא נוסף שעולה מפסק הדין הוא שהמשטרה לא סיפקה הכשרה מתאימה לאירוע מסוג זה, ולא סיפקו לשוטרי הסיור מידע על עבריינים מוכרים שבעברם תועדו אירועים דומים של חטיפת נשק משוטרים. זה לא הפריע למשטרה להפיל את האשם על גורוחוד. "דומה כי גם אם בהתנהלותה של העותרת נפל פגם, הרי שפגם דומה בעוצמתו נפל אצל הרשות ואל לה להטילו כולו על כתפי השוטרת", כתבה השופטת עדנה ארבל בפסק הדין.

"בית המשפט העליון קבע היום נורמות לגבי האופן שבו הרשויות תבדוק את עצמן", אמר עו"ד חימי בעקבות פסק הדין. "תסמונת הש"ג נקברה באופן סופי על ידי נשיאת בית המשפט העליון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully