וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סימון אלי ישי כאשם יחיד בשריפה - צביעות"

7.12.2010 / 12:13

אחרי ימים של ביקורת חריפה נגדו, זכה שר הפנים להגנה מצד ח"כים בוועדת הכספים. יחימוביץ': "יש כאן יד מכוונת שמסיטה את האשמה ממנה". גפני לישי: "התרעת מפני אסון פעם אחר פעם"

שר הפנים ויו"ר ש"ס, שסופג בימים האחרונים ביקורת חריפה בעקבות מחדלי מערך הכבאות בשריפה בכרמל, זכה בצהריים (שלישי) להגנה ממקור בלתי צפוי. בדיון של ועדת הכספים של הכנסת בהשתתפותו, אמרה חברת הכנסת שלי יחימוביץ': "אני דוחה על הסף את הסימון שלך כמטרה והפיכתך לאשם יחיד. יש כאן מידה רבה של צביעות ויש כאן יד מכוונת שמסיטה את האשמה ממנה. אני עושה זאת בידיים נקיות, כי אני חלוקה עליך פעמים רבות. אני רואה בזה חוסר הגינות גדול שלא נעשה בתום לב. עשית כמיטב יכולתך בנושא הזה".

יחימוביץ' גם מתחה ביקורת על תפקודם של חלק מאמצעי התקשורת, שתוקפים את ישי. לדבריה, היא ניסתה לעניין כתבים להגיע לסקר דיונים בוועדת הפנים על מצב הכבאות, אך איש לא הגיע. "מי שלא הגיע לדיונים על הכבאות לא יכול לרחוץ היום בנקיון כפיו", היא הצהירה. "לא הצלחנו לעניין את הציבור ואת מקבלי ההחלטות".

שר הפנים, אלי ישי בלשכתו בכנסת. עומר מירון
"התרעתי מפני אסון". אלי ישי/עומר מירון

גם יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה), יצא להגנת ישי. "שמעתי את הראיונות שלך בתקשורת", הוא אמר לשר. "שאלו אותך פעם אחר פעם למה עסקת בילדי העובדים הזרים ובהקפאה ולא עסקת בזה. כמעט שברתי את הרדיו. למה לא אמרת להם: אתם עוסקים מבוקר ועד לילה בהבטחת הכנסה, זה מה שנוגע לקיומה של ישראל? אתם מדברים עליי למה לא התרעתי? אני התרעתי פעם אחר פעם. באים אליך בטענות למה לא אמרת. שאלו אותך בעניין הזה? מישהו בא ואמר 'רבותי, אנחנו עומדים בפני אסון?'"

גפני הוסיף: "איפה שמענו בתקשורת: יש אסון שעומד להתרחש במדינת ישראל כשתפרוץ שריפה בסדר גודל כזה. למה לא סגרו את הכבישים ונתנו לאוטובוס לנסוע? למה לא אמרת להם: 'איפה הייתם?'. הרי אם היתה תקשורת חזקה בנושא הכיסאות, הדרישות שלך היו מתקבלות. אנחנו יודעים מה היה להם בראש במשך חודשיים: הבטחת ההכנסה".

מוקדם יותר אמר ישי בדיון: "בשנת 2002 ביקשתי לא לבטל את מערך הכיבוי האווירי. כתבתי מכתב לממשלה. היה דיון בממשלת שרון הראשונה - וכולם הצביעו בעד ביטול. התרעתי שבעת דליקה יהיה פה אסון המוני, ואני מבקש לא לבטל את הכיבוי מהאוויר. אך כולם הצביעו בעד, להוציא שרי ש"ס. בסוף, ממשלת ישראל קיבלה את ההחלטה לבטל את הכיבוי האווירי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully