וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרדת נטישה

ריבי מאיר וריני חביב-עמירן

7.12.2010 / 10:58

החתול לא יכול להסתדר עם היציאה שלכם לעבודה? או שאולי הוא מתעקש להשתין מחוץ לארגז החול? צמד המומחיות לחתולים עוזר לכם לפתור את המצב

כל יום שאני הולכת לעבודה, החתול שלי עצוב. הולך ליד הדלת ומילל. ואז אני אומרת לו "שמישהו צריך לפרנס את הבית" והולכת ושומעת אותו מילל, ואני נקרעת מבפנים. ועד שמגיעה הביתה בשעות הערב, הוא מחכה לי בחלון. מה הפיתרון?

שלום רב. אכן החתול או החתולה שלנו, כאשר הם חיים לבדם בדירה , הם מפתחים בהחלט עצב ורגשות קשים אחרים, כאשר אנחנו יוצאים מהבית לשעות רבות.

שעמום היא הבעיה העיקרית וכמובן – המרחק הפיזי מהאדם אליהם הם קשורים. את למעשה כל עולמו של החתול! האימא שלו וגם האחות והחברה ובכלל כל חייו.

אז מה ניתן לעשות?

קודם כל – להבין שאכן לחתול שלך ובכלל לכל חתול וחתולה אשר אוהבים אותם – יש רגשות וזה מקסים שאת חושבת על כך ומבקשת לעזור לו.

שנית – חשוב מאד להתחיל לחשוב על אימוץ חתול או חתולה נוספת למשפחתך הקטנה.
זה חייב להיות מתוך רצון מלא שלך ובלי כל קשר לכך שהחתול שלך ייהנה מחברה חתולית.

בראש ובראשונה מדובר באחריות רצינית לשנים רבות כלפי חתול או חתולה נוספת ואת צריכה להיות שלמה ומחויבת לכך באופן מלא. אז אם את שלמה עם כך רוצי לאחד מבתי המחסה לחתולים באזור מגורייך או בכל מקום בארץ ועשי מצווה גדולה – אמצי את החתול או החתולה, לא משנה גיל או מין. זו כבר התחלה מעולה כדי לעשות למען החתול שלך וגם החתול המאומץ , את הטוב ביותר.

עכשיו מתחילה המשימה הקשה יותר - לאקלם את החתול או החתולה החדשה בבית בצורה הנכונה ביותר ובלי לגרום ללחצים לחתול שלך. איך לעשות זאת? מידע מלא באתר הבית שלנו. בקיצור, יש לבצע הפרדה מלאה בחדר נפרד בבית לחתול החדש למשך כשבועיים בערך. במשך זמן זה, החתול של מקבל יחס של מלך והסברים מלאים על מה קורה.

חשוב לא לעשות קיצורי דרך ולעשות הכל נכון בתקופה זו למען חיים שמחים יחדיו .
חשוב מאד – לאמץ רק חתול או חתולה שאת מתאהבת בו או בה, ואז גם החתול שלך יתאהב. הוא יבין במשך תקופת ההסתגלות שלא מדובר בפולש אלא במישהו מבני מינו.

חתולים זקוקים לבני מינם ו"טובים השניים מן האחד" גם אצלם, אך לעיתים זה לוקח זמן ולא תמיד החברות היא ממש צמודה ויש עליות ומורדות כמו בכל קשר.

שימי לב לא להתערב בעניינים שייווצרו ביניהם לאחר תקופת ההתאקלמות ולתת להם לארגן היחסים ביניהם באופן עצמאי, גם אם זה אומר שהחתול החדש יהיה ה"בכיר" יותר.
לא לדאוג - חתולים אוהבים חברה.

במקביל או לחילופין – חשוב מאד לארגן לחתול שלך באופן מיידי סביבה "חתולית" עשירה ומלאת גירויים ויצירתיות לזמן בו את לא נמצאת בבית. למשל מדפים מדורגים לגובה עם אפשרות לצפות בנעשה בחוץ. משחקים מוחבאים עם חטיפים במקומות שונים בבית. משחקים משותפים כמו משחקי חכה מעולים ויעילים (כמו ה"ציפור" וה"שפירית") לפני יציאתך וגם בחזרתך. המטרה היא שהוא יחוש וירגיש חיים גם בהעדרך. יש הרבה דרכים לעשות זאת.

אז אל ייאוש ועם יצירתיות, אהבה ומחשבה, הכל יסתדר ויהיה טוב יותר. בהצלחה

חתול פרסי. ShutterStock
עושה פיפי מחוץ לקופסא?/ShutterStock

החתול שלי, בן 8 חודשים משתין בכיור במקלחת, איך אפשרל גמול אותו מההרגל הזה?

חלילה וחס לא למסור החתול!! הוא עושה צרכיו בכיור במקלחת ומחוץ לארגז החול מסיבה פשוטה - מפני שהוא בבעיה בכל הנוגע לארגז החול או החול עצמו, אשר ארגנתם עבורו.

צריך להבין, כי מיקום ארגז החול, גודלו, החומר ממנו הוא עשוי, החול עצמו וניקיון ארגז החול גורמים לעיתים קרובות לעשיית צרכים מחוץ לארגז.

אנא – אל תתרגזו. בנוסף, חשוב לוודא שהוא מסורס ושאין לו דלקת בדרכי השתן או בעיה פיזיולוגית אחרת. חשוב לבצע לו בדיקת שתן וגם דם אצל וטרינר.

אם הכל תקין פיזיולוגית בהתאם לבדיקות שציינתי – אנא דאגו לארגז חול רחב, גבוה ועמוק. מומלצת גיגית פלסטיק רחבה ביותר בגובה של עשרים וקצת ס"מ וברוחב של 60 ס"מ וגם באורך דומה, אשר קונים בכל חנות לחומרי בנין במחיר זול מאד, בערך 30 שקלים. זהו ארגז החול היעיל ביותר. יש לשים אותו במקום שקט ועם גישה נוחה. אסור ארגז חול סגור. החול עצמו צריך להיות מתגבש ברמה מעולה ובגובה של 12 ס"מ לפחות. כלומר גם כאשר מוציאים את גושי השתן והצואה להוסיף עוד מעט חול חדש. לא לקנות חול עם ריחות ומבשמים – זה דוחה חתולים רבים. חשוב גם לא לקנות חול קריסטלי. זה גורם לנזק לכפות רגלי החתולים ורבים מהם לא אוהבים זאת כלל .

לא לכעוס ולא להעניש החתול חלילה, רק דאגו לעשות כל מה שציינתי פלוס להוציא את גושי השתן והצואה פעמיים ביום מארגז החול ולדאוג למיקום הארגז רחוק מאד מהאוכל והמים.
אם הבעיה ממשיכה אנא לא להתייאש. צרו איתנו קשר לייעוץ פרטני. בהצלחה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully