וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישי: התרעתי שבלי מטוסי כיבוי יהיה אסון

פנחס וולף

7.12.2010 / 10:40

לדברי שר הפנים, כבר בשנת 2002 הוא הזהיר את הממשלה שבלי מערך כיבוי אווירי, עלול להתחולל אסון המוני במקרה של דליקה. המבקר: הדו"ח על הכבאות יציג מחדלים רציניים

שר הפנים ויו"ר ש"ס דוחה את הביקורת שהוטחה נגדו בגין האסון בכרמל. בדיון שמתקיים הבוקר (שלישי) בוועדת הכספים של הכנסת, אמר ישי: "בשנת 2002 ביקשתי לא לבטל את מערך הכיבוי האווירי. כתבתי מכתב לממשלה. היה דיון בממשלת שרון הראשונה - וכולם הצביעו בעד ביטול. התרעתי שבעת דליקה יהיה פה אסון המוני, ואני מבקש לא לבטל את הכיבוי מהאוויר. אך כולם הצביעו בעד, להוציא שרי ש"ס. בסוף, ממשלת ישראל קיבלה את ההחלטה לבטל את הכיבוי האווירי".

השר ישי הוסיף: "לימים כשהתמניתי שוב לשר הפנים קיימתי סדרת דיונים עם ראש הממשלה, שר הביטחון ושר האוצר. לא היה דיון אחד בקבינט שלא קמתי ואמרתי שמערך הכבאות לא ערוך לשוטף: אין ציוד, אין מנופים, כבאיות ישנות. הכל בכתובים. בסופו של דבר מתבקש החלטה של 570 מיליון שקל, אבל הממשלה היא היחידה שתקצבה את מערך הכבאות זו היתה הממשלה הנוכחית במאה מיליון שקל - ולפני שבועיים-שלושה הכסף הועבר".

שר הפנים, אלי ישי בלשכתו בכנסת. עומר מירון
שר הפנים, אלי ישי בלשכתו בכנסת/עומר מירון

"מה שאני יודע", אמר ישי לחברי הכנסת, "שבמדינות מתוקנות אם לאחר ששר נלחם ומביא הצעת מחליטים, והממשלה בסוף קובעת סדרי עדיפויות, איפה האחריות: בממשלה שקבעה את סדרי העדיפויות או בשר שנלחם למען זה. לכן, כשאני מדבר על ועדה, ואני לא יודע איזו ועדה הוא יחליט להקים, אמרתי את דבריי".

בדיון בוועדת הכספים השתתף גם מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס. לדבריו, הדו"ח על מצב הכבאות אשר יפורסם מחר יציג מחדלים חמורים. "יש מחדלים רציניים", הוא הצהיר. "יהיו בדו"ח נתונים חשובים ביותר לאזרחי ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully