וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העליון דחה את בקשת יגאל עמיר לצאת מהפרדה

7.12.2010 / 9:23

בקשתו של רוצח ראש הממשלה להוציאו מתנאי הבידוד בהם הוא מוחזק ב-15 השנים האחרונות נדחלתה על ידי ביהמ"ש. "יהיה ניתן לשקול אפשרות כזאת בעתיד בלי לקבוע מסמרות בדבר", כתבה השופטת

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ')

בית המשפט העליון דחה הבוקר (שלישי) את ערעורו של יגאל עמיר להמשך החזקתו בהפרדה. רוצח ראש הממשלה יצחק רבין מוחזק ביחידות מאז נכלא לפני כ-15 שנים מחשש שיפיץ את משנתו בקרב אסירים אחרים ומחשש כי חבריו לבית הכלא יפגעו בו. בדיון שנערך בתנאי כליאתו לפני כחודש הודיעה המדינה שהיא מוכנה להעביר את עמיר להפרדה זוגית, במסגרתה יצורף לו שותף לתא. אולם, עמיר מתנגד לכך.

"אמרתי כי ניתן יהיה לשקול אפשרות כזו בעתיד, בלי לקבוע מסמרות בדבר. אפשרות זו של ריכוך ההפרדה מעת לעת, בדרך שאינה הפרדה זוגית, כגון הוצאת המבקש לצורך תפילה עם אסירים אחרים והחזרתו להפרדה לאחר פרק זמן קצר, לא עלתה בדיון לפנינו", כתבה השופטת מרים נאור בפסיקתה. "בית המשפט המחוזי אם וככל שיתבקש להאריך שוב את ההפרדה יבחן אפשרות זו של ריכוך תנאי ההפרדה או אפשרות דומה לה".

לפני כחודשיים, דחה בית המשפט המחוזי בפתח תקווה את עתירתו של עמיר לבטל את סיווגו כאסיר בטחוני, להקל את תנאי מאסרו ולאפשר לו להתפלל במסגרת מניין.

עמיר ערער על ההחלטה, והפרקליטות הציגה בתגובתה פעם נוספת את עמדת השב"כ, לפיה עמיר מסווג כאסיר ביטחוני ומוחזק בהפרדה מכיוון שהוא ממשיך לנסות להפיץ את משנתו, ולכן נשקפת ממנו סכנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully