וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראליות וגזענות

יהושוע סובול

7.12.2010 / 7:47

בדיחה ישנה מספרת על יהודי שקנה מגרש בשכנות לאחוזה של רוקפלר, בנה עליה וילה שהיתה העתק מדויק של ארמונו של רוקפלר, סידר לעצמו מגרש גולף זהה בדיוק למגרש הגולף של רוקפלר וגם בנה בריכת שחייה ומגרש טניס שדמו כמו שתי טיפות מים לבריכה ולמגרש הטניס של רוקפלר. יום אחד פגש רוקפלר את שכנו היהודי ואמר לו: נו, עכשיו שיש לך הכל כמו לרוקפלר, אתה בוודאי מרגיש כמו רוקפלר. ענה היהודי: אני מרגיש הרבה יותר טוב מרוקפלר. איך זה יכול להיות? התפלא רוקפלר, והיהודי השיב: לי אין שכן יהודי!

נזכרתי בבדיחה המזוקנת הזאת כשקראתי את תוצאות הסקר שערך המכון הישראלי לדמוקרטיה בשבוע שעבר, ובו נשאלה השאלה אילו שכנים הישראלים לא רוצים. מתברר שכמעט כל ישראלי שני (46 אחוזים) לא רוצה שכן ערבי שמשפץ לו את הדירה, ו?39 אחוזים מהישראלים לא רוצים שכן עובד זר שמחליף חיתולים לאמא שלהם ורוחץ את הסבא שלהם. מספר דומה של ישראלים לא רוצים לגור ליד אחיהם שמשתקמים ממחלת נפש. אחד מכל ארבעה ישראלים חושש מקרבתו של שכן הומו, ואותו מספר של ישראלים לא רוצים שכן יהודי שמאמין באלוהים.

בתגובה על כך, כל יהודי עשירי לא רוצה שכן יהודי חילוני, כל יהודי חמישי לא רוצה שכן שעלה מאתיופיה ושמונה מכל מאה לא רוצים שכן שעלה מרוסיה. אם נצרף לכך את הישראלים שלא רוצים בבניין שלהם משפחה מרובת ילדים, את אלה שלא רוצים שכנות צעירות בלייניות שעושות אהבה בלילות מעבר לקיר בשעה שהם לוטשים עיניים בזבוב שמטייל על התקרה, את אלה שלא רוצים שכן שמאלני, ואת אלה שלא רוצים שכן ימני, ביחד - יתברר לנו שהישראלי הממוצע פשוט לא רוצה שום שכן ישראלי.

הערבים דוחקים את היהודים?

כל זה היה יכול להיות מצחיק מאוד אם אותו סקר לא היה חושף את העובדה המחרידה שאחד מכל שלושה אזרחים יהודים רוצה להקים מחנות הסגר לערבים בעת מלחמה, ואחד מכל שני יהודים רוצה לעודד הגירת אזרחים ערבים, וכל יהודי שני חושב שיש להפלות לרעה את האוכלוסייה הערבית בכל נושא.

הנתונים שהתגלו בסקר מחרידים, ומחריד לא פחות לשמוע את השר ליברמן טוען שראשי הציבור הערבי אשמים בכך שהמגזר היהודי נעשה גזעני. בעקבות הסקר כבר כתבו הגיגנים שמצדיקים את גזענות רוב המגזר היהודי בכך שהערבים דוחקים את היהודים בישראל לפינה.

ישראל שולטת ב?78 אחוזים מהשטח שבין הים לירדן - וזה נקרא שהערבים דחקו את היהודים לפינה. שום יישוב ערבי חדש לא נבנה מאז קום המדינה - וזה דוחק את היהודים לפינה.

היישובים הערביים נחנקים מחוסר שטח להתרחבות - וזה דוחק את היהודים לפינה. אקדמאים ערבים מודרים מתחומים שלמים בתעשייה ובמשק הישראלי - וזה דוחק את היהודים לפינה. 13 אזרחים ערבים נורו למוות על ידי שוטרים ישראלים, ואיש לא נתן על כך את הדין - וזה באמת דוחק את היהודים לפינה.

איך כתב הסופר היהודי?גרמני פרנץ ורפל באירוניה מרה? "לא הרוצח אלא הקורבן אשם".

  • עוד באותו נושא:
  • גזענות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully