וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השריפה בכרמל: היוונים נלחמים באש לצדנו בחנוכה

יהושע בריינר

7.12.2010 / 1:42

השריפה בכרמל זימנה לכבאים הישראלים מפגש אירוני במיוחד עם חבריהם, לוחמי האש מיוון, בחג החנוכה. שגריר יוון בישראל: "צריך לשים את העבר מאחורינו"

יהודה המכבי מתהפך בקברו: ההכבאית של תחנת רמת גן עושה את דרכה במעלה הכביש שמקיף את ניר עציון. היא נעצרת, וקבוצה של כעשרה כבאים יווניים מזנקת מתוכה. את הלילה הם יעשו במקום, מחשש שהאש תתפרץ שוב. "האמת היא שזה מרגיש לי קצת מוזר להילחם ביחד עם היוונים באש דווקא בחנוכה", מתוודה אחד הכבאים הישראלים, ומיד ממהר להחמיא לחברים החדשים.

כבאים נחים ממלאכת הכיבוי ליד טירת הכרמל. Tsafrir Abayov, AP
"מרגיש קצת מוזר לעבוד עם היוונים בחנוכה"/AP, Tsafrir Abayov

הסיוע שקיבלה ישראל מיוון נחשב לאחד מהמשמעותיים ביותר, בעיקר בשל המהירות בה שלחה אתונה את מטוסי הכיבוי ואת צוותי הקרקע שלה. השגריר היווני, קיזיאקוס לוקאקיס, מגיח לפתע עם רכבו אל אחד מיערות הכרמל על מנת לראות את שיתוף הפעולה הישראלי-יווני. "כן, שמעתי את הבדיחה על כך שדווקא אנחנו הגענו לעזור לכם בדיוק בחנוכה", אומר השגריר, וממהר לשוב לארשת דיפלומטיות: "אני מציע שנשאיר את העבר בעבר ונביט קדימה. אחרי האירוע הזה העתיד יכול להיות רק יותר טוב".

לוקאקיס, שנמצא כשנה בישראל, נשמע גאה מאוד בבחוריו המצוינים מאתונה, שמצאו את עצמם באמצע החורף בלב שריפת ענק בכרמל. "לצערנו יש לנו ניסיון רב בכיבוי שריפות גדולות אף מזו, ואנו שמחים וגאים להעניק לכם מניסיוננו", הוא מספר. "אני מצטערים מאוד שנכנסתם לצרה הזו, וגאים מאוד על כך שאנשינו יכולים לעצור ביחד איתכם את הקטסטרופה הזו. גם אתם סייעתם לנו בעבר באירועים דומים ואיננו שוכחים לכם את העובדה הזו".

אחד הכבאים ששמע את הדברים מיהר להדגיש כי בשל לוח הזמנים הצפוף שהכתיבה האש העקשנית בכרמל, פסחו לוחמי האש על טקס הדלקת נרות חנוכה. אולי גם סיבות דיפלומטיות תרמו להחלטה, הוא מוסיף.

כבאים נאבקים באש בטירת הכרמל. Dan Balilty, AP
"העתיד יכול להיות רק יותר טוב"/AP, Dan Balilty

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully