וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם בעוספיה: "בקרוב יאשימו בשריפה גם ילד בן 5"

7.12.2010 / 0:02

בעוספיה הגיבו בחריפות על הודעת המשטרה, לפיה נער בן 14 מהמועצה הודה כי השליך גחל נרגילה שגרם לשריפה בכרמל. ראש המועצה: "כל פעם תופסים נער אחר ומאשימים אותו"

שלומי גבאי

(צילום: שלומי גבאי, עריכת וידאו: דורון שטיין, קריינות: אביב אברמוביץ')

"כל פעם המשטרה תופסת איזה נער ומאשימה אותו באחריות לשריפה. הם התחילו עם נערים בני 15, עברו לנערים בני 14 ויירדו לאט לאט לילדים בני 13, 12 ו-10. אני לא אתפלא אם בשלב הבא הם יעצרו ילד בן חמש ויאשימו אותו בשריפה". כך אמר הערב (שני) ראש מועצת עוספיה, וג'יה כיוף, בעקבות מעצרו של הקטין בן ה-14 וחצי, תושב עוספיה, בחשד שהתרשל וגרם לשריפה בכרמל. "אם מישהו חושב שעם מעצרו של הנער ייפתרו כל הבעיות – שיבושם לו", הוסיף כיוף.

ראש מועצת עוספיה רומז עוד שייתכן כי הלחץ הרב שהפעילו השוטרים על הנער במהלך החקירה גרמו לו להודות. לדבריו, "העצור הוא תלמיד בית ספר שבא ממשפחה טובה מאוד. אפילו עברית הוא לא יודע! אז אם מבוגרים משקשקים מפחד כשהם רואים משטרה ומודים אחרי כמה דקות, מה יעשה ילד שבחיים לא נחקר ובחיים לא ראה משטרה? בואו נחכה ונראה מהן תוצאות החקירה. הרי יכול להיות שכמו קודמיו גם הוא ישוחרר".

מוקדם יותר היום הודיעה המשטרה כי קטין בן 14 וחצי מעוספייה הוא שהוביל לשריפה בכרמל, כך עלה מחקירת ימ"ר חוף של המשטרה. הקטין נעצר והודה בחקירתו, לטענת המשטרה, כי עישן נרגילה ובסיום זרק את הגחל, בעודו בוער לתוך שיחים, שנדלקו במהירות רבה. בבהלתו, רץ הקטין חזרה לבית הספר ולא דיווח על כך לאיש. האירוע התרחש ביום חמישי שעבר, סמוך לשעה 10:00 בבוקר.

שריפה בכרמל, דצמבר 2010. רויטרס
גחל הנרגילה גרם לשריפה?/רויטרס

תושבים רבים בעוספיה זועמים גם על מעצרם של שני הנערים, ששוחררו בינתיים לביתם. "למרות שהם קטינים ולמרות שהם נחקרו במשך ימים ארוכים, הם לא הודו בחשדות נגדם", סיפר היום (שני) לוואלה! חדשות עיסאם, תושב הכפר. "אפילו אם הם התרשלו ופרצה אש בגללם – הרי הם לא אשמים בשריפת הענק שפרצה. המחדל לא מוטל על כתפיהם בלבד".

רבים בעוספיה סבורים שהמשטרה חיפשה אחר "שעיר לעזאזל" כדי להאשימו בשריפה בכרמל ושני הקטינים מעוספיה עונים בצורה מושלמת על הקריטריון. "בהתחלה טענו כי השריפה פרצה כתוצאה מאש במזבלה של עוספיה. הדבר הוכח כלא נכון. לאחר מכן עצרו שני צעירים מדליית אל-כרמל בחשד להצתה. גם זה התברר כעורבא פרח", אמרו תושבי הכפר. "איך אפשר לחשוד בנו כאילו ניסינו להצית את הכרמל? הרי זו החצר האחורית שלנו. זה הבית שלנו. הירוק זה הצבע שאנחנו רואים מהחלון. מאות שנים אנחנו חיים פה".

"אישי ציבור רבים, ביניהם ראש עיריית חיפה יונה יהב, ניסו לסכסך בין המדינה לבין עוספיה כשהטילו את האחריות לשריפה עלינו", אמר בכאב תושב הכפר. "אבל למרות ניסיונות הסכסוך והניסיונות להצית את האווירה, תושבי המדינה תומכים בנו, הציעו לנו סיוע, הציעו לארח אותנו בבתיהם והם מבטאים למעשה את העמדה האמיתית של תושבי המדינה". גם בעלי העסקים בעיר אינם חוששים לפרנסתם: "אתה תראה שבשבת הקרובה עוספיה תהיה מלאה בקליינטים יהודים. הם יודעים את האמת עלינו. אין מישהו שאוהב את הכרמל יותר מאיתנו".

עדכון ראשון: 21:22

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully