וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגנטינה הכירה במדינת פלסטין בגבולות 1967

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים ופנחס וולף

7.12.2010 / 0:04

ימים ספורים לאחר שברזיל נקטה בצעד דומה, הודיעה ארגנטינה כי היא מכירה במדינת פלסטין העצמאית בגבולות 1967. משרד החוץ: כל נסיון לעקוף את תהליך המו"מ רק יפגע באמון הצדדים

האם המדינה הפלסטינית קורמת עור וגידים הודות למדינות דרום אמריקה? ימים ספורים לאחר שברזיל הודיעה לרשות הפלסטינית כי היא מכירה בפלסטין כמדינה עצמאית בגבולות 1967, הודיע אמש (שני) משרד החוץ של ארגנטינה ליו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן כי הוא מכיר בפלסטין. אבו מאזן ערך לפני כחודש ביקור בדרום אמריקה, בו הוא עידכן את המנהיגים בקיפאון בתהליך השלום וניסה לשכנעם להכיר בפלסטין כמדינה עצמאית.

במהלך השבועות האחרונים הבהירה נשיאת ארגנטינה, כריסטינה קירשנר, כי ארצה מוכנה להכיר בפלסטין אולם היא ממתינה להזדמנות המתאימה לכך. לאור התבטאויות אלו, התקשר אבו מאזן אל קירשנר ועודד אותה לקבל את ההחלטה ולהכיר בפלסטין. קירשנר נענתה להצעה והודיעה כי ארגנטינה מכירה בפלסטין כמדינה עצמאית.

אבו מאזן בירך על הצעד של ארגנטינה ושיבח את הקשרים בין הרשות לבין ארגנטינה. "אני מביע את הערכתי לתמיכה שמעניקה ארגנטינה לזכויות הלאומיות הפלסטיניות ולזכותו של העם הפלסטיני להקים מדינה עצמאית בגבולות 67'", הוסיף. משרד החוץ הפלסטיני הודה לארגנטינה בחום והביע תקווה כי ההכרה תזרז מדינות נוספות כגון צ'ילה לנקוט בצעד דומה.

משרד החוץ הגיב בזעם להחלטתה של ארגנטינה. בהודעה שהוציא המשרד נכתב כי ישראל מביעה צער ואכזבה מהחלטות ברזיל וארגנטינה, מאחר ו"הכרה במדינה פלסטינית מהווה הפרה של הסכם הביניים שנחתם בין ישראל לרשות הפלסטינית ב-1995, שקבע שנושא המעמד של הגדה המערבית ושל רצועת עזה יידון וייפתר באמצעות מושא ומתן. היא עומדת גם בסתירה למפת הדרכים, שאומצה על ידי הקוורטט ונתמכת ע"י הקהילה הבינלאומית". במשרד הוסיפו כי כל נסיון לעקוף את תהליך המשא ומתן המדיני רק יפגע באמון הצדדים ומחויבתם לניהול השיחות.

מקימים מדינה וירטואלית

יו"ר מועצת יש"ע דני דיין, הגיב להחלטה ואמר כי "כששמעתי שארגנטינה, בה נולדתי, הכירה במדינה פלסטינית בגבולות 67, רצתי בבהלה לחלון ביתי במעלה שומרון. ראיתי דרכו הרבה בתים של יהודים וחיילים ישראלים שומרים מהרי שומרון על תל אביב אבל לא ראיתי שום מדינה פלסטינית. מסתבר שבעידן הפייסבוק יש שמנסה להקים גם מדינה וירטואלית".

משרד החוץ הפלסטיני דיווח ביום שישי כי ברזיל הודיעה לו שהיא מכירה במדינת פלסטין בגבולות 67'. "נשיא ברזיל לולה דה סילבה שיגר מכתב רשמי ליו"ר הרשות אבו מאזן ובו כתב על כך", מסר משרד החוץ הפלסטיני. בתגובה אמר אבו מאזן כי העקרונות שלפיהם פועלת ברזיל מהווים הוכחה כי ברזיל מבינה היטב את המציאות הפלסטינית.

עדכון ראשון: 20:44

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully