וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבי עוספיה: חוששים לתדמית הכפר

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

6.12.2010 / 20:02

מעצרם של נערים מעוספיה בחשד שגרמו ברשלנות לשריפת הענק בכרמל מכאיס את תושבי המקום. תושב הכפר: "אפילו אם התרשלו - המחדל לא מוטל על כתפיהם בלבד"

יותר מכל חוששים תושבי עוספיה מכך שדווקא תדמית כפרם תיפגע בעקבות אירועי שריפת הענק בכרמל. מעצרו של הנער החשוד כי גרם ברשלנותו לשריפה, כמו גם מעצרם של שני האחים הקטינים תושבי עוספיה בחשד דומה, מרגיז אותם. "למרות שהם קטינים ולמרות שהם נחקרו במשך ימים ארוכים, הם לא הודו בחשדות נגדם", סיפר היום (שני) לוואלה! חדשות עיסאם, תושב הכפר על מעצר האחים. "אפילו אם הם התרשלו ופרצה אש בגללם – הרי הם לא אשמים בשריפת הענק שפרצה. המחדל לא מוטל על כתפיהם בלבד".

רבים בעוספיה סבורים שהמשטרה חיפשה אחר "שעיר לעזאזל" כדי להאשימו בשריפה בכרמל ושני הקטינים מעוספיה עונים בצורה מושלמת על הקריטריון. "בהתחלה טענו כי השריפה פרצה כתוצאה מאש במזבלה של עוספיה. הדבר הוכח כלא נכון. לאחר מכן עצרו שני צעירים מדליית אל-כרמל בחשד להצתה. גם זה התברר כעורבא פרח", אמרו תושבי הכפר. "איך אפשר לחשוד בנו כאילו ניסינו להצית את הכרמל? הרי זו החצר האחורית שלנו. זה הבית שלנו. הירוק זה הצבע שאנחנו רואים מהחלון. מאות שנים אנחנו חיים פה".

"אישי ציבור רבים, ביניהם ראש עיריית חיפה יונה יהב, ניסו לסכסך בין המדינה לבין עוספיה כשהטילו את האחריות לשריפה עלינו", אמר בכאב תושב הכפר. "אבל למרות ניסיונות הסכסוך והניסיונות להצית את האווירה, תושבי המדינה תומכים בנו, הציעו לנו סיוע, הציעו לארח אותנו בבתיהם והם מבטאים למעשה את העמדה האמיתית של תושבי המדינה". גם בעלי העסקים בעיר אינם חוששים לפרנסתם: "אתה תראה שבשבת הקרובה עוספיה תהיה מלאה בקליינטים יהודים. הם יודעים את האמת עלינו. אין מישהו שאוהב את הכרמל יותר מאיתנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully