וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי ימין אורד: "נשתול עצים, נשקם המקום"

יהושע בריינר

6.12.2010 / 18:56

עובדי כפר הנוער ימין אורד, שנפגע קשה בשריפה, מחפשים פיתרון למאות הילדים שהתגוררו במקום. "למקום הזה הבאנו ילדים ללא משפחות והפכנו אותו לבית החדש שלהם"

בכפר הנוער ימין אורד עדיין מנסים למצוא פתרון למאות הילדים שהתגוררו ביישוב, חלקם ללא משפחה בארץ, כאשר השיבה לכפר במצבו הנוכחי אינה אפשרית. אנשי הצוות הגיעו היום (שני) למקום עבודתם ונחרדו מההרס הרב שהותירה השריפה.

"זה היה אחד המקומות הכי יפים בארץ", מספרת עובדת הכפר מירה זלצר, "בבית הזה שנשרף התגוררו עד לפני כמה ימים חמישה נערים מאתיופיה והמדריך שלהם - ועכשיו כל הבית הלך. אומנם נראה עכשיו כאילו הבתים היו ריקים, אבל בפועל האש גרמה לכך. עד השריפה הבית היה מלא בדברים טובים, אוכל, תמונות, מחברות וספרים. למרות זאת, אני מאמינה שנשקם את המקום, נשתול עצים והילדים יחזרו לחגוג כאן את השמחות שלהם".

אם הבית של המוסד, חפי אדרי, התקשתה להביט בבניין השרוף בו עבדה. "למקום הזה הבאנו ילדים ללא משפחות והפכנו אותו לבית החדש שלהם", היא מספרת, "הבישולים והריחות שעלו מפה, ארוחות הבוקר, הקולות, זה היה פשוט בית נפלא ועכשיו הכל מפויח והלב כואב. לצערנו, גם בגדי הילדים נשרפו לחלוטין, וכל מה שנותר לילדים זה הבגדים והנעליים שהם לבשו ביום שהם יצאו מכאן".

קבוצות מתנדבים הגיעו לימין אורד על מנת לסייע במאמצי השיקום. "כשהגענו לכאן ראינו את הבתים השרופים של הכפר ואת העצים שעלו באש. אמרנו לעצמנו שאנחנו חייבים לסייע להם ולעשות כל מה שאנחנו יכולים כדי לעזור בשיקום", מספר אלעד רודס, שהגיע מכפר הנוער אלוני יצחק, שליד בנימינה, יחד עם מתנדבים נוספים, "אנחנו מסתובבים עם המגרפות, הטוריות ואתי החפירה ומסייעים לעובדים של המועצה המקומית בכל מה שהם מבקשים. מפנים עצים, מפנים פחם, כל מה שצריך על מנת להתמודד עם התוצאות הקשות של השריפה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully