וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוחר נשק שוחרר ממעצר בשל שביתת הפרקליטים

גלעד גרוסמן

6.12.2010 / 18:11

תושב לוד הנאשם בסחר בנשק שוחרר למעצר בית לאחר שנציג הפרקליטות לא הגיע לדיון הארכת מעצרו. השופטת: "קיים חשש ששחרורו יסכן את שלום הציבור"

תושב לוד בעל עבר פלילי עשיר, המואשם כי מכר נשק בתיווך קטין לסוכן משטרתי סמוי, שוחרר הבוקר (שני) למעצר בית לאחר ששביתת הפרקליטים מנעה את התייצבותו של נציג התביעה בדיון. שופטת בית המשפט המחוזי מרכז, ורדה מרוז, ציינה בהחלטה כי "שביתת הפרקליטים מעמידה את בית המשפט במצב בלתי נסבל", מאחר שבשל האישום החמור ועברו של הנאשם היא היתה מאריכה את מעצרו ללא דיון על חומר הראיות, אם פרקליטו היה מבקש דחיה בדיון, אך בסוף נאלצה לשחררו.

בשבוע שעבר הוגש כתב אישום נגד חאלד עבד אל הדי, בן 40 מלוד, הנאשם שמכר תת מקלע מסוג קארל גוסטב לשוטר סמוי. על פי כתב האישום, העסקה בוצעה בתיווכו של קטין, שמכר לסוכן בעבר סמים וכלי נשק. הסוכן שילם תמורת הנשק ומחסנית ובה 11 כדורים 9,000 שקלים.

בכנסת דנה שוב בשביתה

בבקשה להאריך את מעצרו של אל הדי צוין כי הוא הורשע בעבר בעשר עבירות שונות, בהן עבירות סמים, עבירות רכוש והחזקת נשק שלא כדין. כמו כן, נכתב כי יש חשש שאם ישוחרר ינסה אל הדי להשפיע על העדים השונים בתיק, ובראשם הקטין. בדיון הארכת המעצר, אמר פרקליטו של אל הדי כי היה מסכים להארכת מעצר נוספת לצורך קבלת חומר החקירה, אולם מכיוון שלא התייצב נציג של התביעה בדיון ואין באפשרותו לצלם את התיק, הוא ביקש לשחרר את מרשו בתנאים מגבילים, מאחר לטענתו "אין אף לא ניצוץ ראייתי" להצדיק את המשך המעצר.

"מדובר במשיב אשר על פניו הינו מסוכן לציבור הן בשל עברו המכביד, הן על רקע מעורבותו לכאורה בעובדות כתב האישום והן לנוכח ניסיונו להשפיע על הקטין", כתבה השופטת בהחלטה. "לכאורה, קיים חשש של ממש, שמא שחרורו יסכן את שלום הציבור סכנה של ממש, לרבות החשש שמא ינצל את השחרור לצורך הימלטות מהדין". היא הבהירה שאם היתה ניתנת לה אפשרות לבחון את חומר הראיות היא היתה יכולה להכריע בבקשה או להחליט על מעצרו של הנאשם עד להחלטה אחרת, אולם הוסיפה כי "משלא ניתן הדבר, סבורני כי אין בידי הסמכות להורות על המשך מעצרו של המשיב".

בתוך כך, הבוקר התקיים דיון בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת, בנוגע לשביתת הפרקליטים. חברי הכנסת והפרקליטים תקפו את דבריו של נציג האוצר בדיון, סגן הממונה על השכר באוצר, אהרון עוזיאלי, וטענו כי הנתונים שהוא מציג על שכר הפרקליטים "חסרי שחר". "העובדים כבר לא מקופחים, הם נרמסו עד עפר", אמר חבר הוועדה ח"כ משה (מוץ) מטלון (ישראל ביתנו), "אם היו סוגרים שדות תעופה ונמלים, מזמן כבר היו יושבים ודנים איתם ומגיעים לסיום השביתה". יו"ר הוועדה, ח"כ חיים כץ מהליכוד, הודיע כי יתקיים דיון המשך בנושא בהשתתפות שר המשפטים, פרופ' יעקב נאמן, בשבוע הבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully