וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוח משימה מיוחד יטפל בנפגעי השריפה בכרמל

6.12.2010 / 18:28

נתניהו הודיע על הקמת צוות מיוחד לטיפול בנפגעי השריפה בכרמל. בראש הצוות עומדת ראש עיריית נתניה מרים פיירברג. על הביקורת הציבורית אמר רה"מ: "לא חסרות מסקנות – חסר יישום"

תאגיד כאן

(באדיבות ערוץ 1)

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע הערב (שני) במסיבת עיתונאים שכינס בירושלים על הקמת כוח משימה מיוחד לטיפול בנפגעי השריפה בכרמל. בראש הצוות תעמוד ראש עיריית נתניה מרים פיירברג.

במסיבת עיתונאים שנערכה בלשכת ראש הממשלה הסביר נתניהו את ייעודו של כוח המשימה ואמר כי "היום נגמר שלב כיבוי השריפה. אנו עוברים לשלב השני – שיקום הנזקים. אנו מבקשים שהשלב הזה יהיה קצר ככל האפשר. בפגישתי עם המנכ"לים היום בראשות מנכ"ל משרדי עמדתי על כך שצריך לקצר את הביורוקרטיה ולעשות פעולות שיביאו קץ לסבל הזה במהירות האפשרית".

הוא הוסיף: "פניתי אל חברתי מרים לרכז את הנושא ואני קורא לה: השמיעי את קולך כפי שאת יודעת לעשות" ראש הממשלה הוסיף: "את יודעת לשפוט היטב מה עולה מהשטח ואני רוצה את תוספת הכוח הזו של אחת מראשי הערים המנוסים ביותר שהכרתי ולכן אני מודה לך שעשית זאת. אני מקווה שנוכל לקצר את התהליכים לימים ולשבועות. חלק מהתהליכים קשורים בבניית בתים יחקו יותר זמן, אולם אנחנו נפעל בכל הדרכים".

"לא מתעסק בהאשמות"

נתניהו התייחס במסיבת העיתונאים לביקורת הציבורית הגוברת בעקבות המחדל שהוביל לשריפה: "אני לא מתעסק בהאשמות אלא בתוצאות, בהצלת חיים, בכיבוי השריפות ועכשיו בשיקום הנזקים", אמר . "אנחנו יודעים שיש עשרות שנים של הזנחה בשירותי הכבאות. זה דבר שעלה בהרבה ועדות. לא חסרות מסקנות – חסר יישום. בשנה האחרונה, בממשלה שלי, התחלנו ליישם את הלקחים. הקצבנו 100 מיליון שקלים לדבר, שזה פי 10 מתקציב שירותי הכבאות כל שנה. זה נעשה כמענה ראשוני כיוון שקראנו את הדו"חות, ואמרנו שנעשה יותר".

"אנחנו מבינים שיש צורך בבניית רשות לאומית לכבאות, והתחלנו לטפל גם בזה. לפני השריפה, עשינו דבר שלישי, ואני התחלתי לקדם את המערך המוטס, עוד באוגוסט, כשחזרתי מיוון, אולם עכשיו אנחנו מקדמים את זה הלכה למעשה, ותוך שבוע תובא הצעה מעשית לפתרון הנושא הזה גם כן. נכון שהדברים הללו קרו, התחלנו לגלגל אותם לפני האסון, קרה האסון, וכעת יש לזרז אותם".

כוח המשימה יופקד על מציאת פתרון לכל הבעיות המיידיות שנגרמו עקב השריפה. בין היתר, יטפל הכוח בבתים שפונו, בבתים שנשרפו ובתשתיות שניזוקו. מענה לבעיות בטווח הארוך, כמו שיקום הר הכרמל, יטופל על ידי "מטה טווח ארוך", בראשות מנכ"ל משרד ראש הממשלה אייל גבאי.

(עדכון ראשון - 16:58)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully