וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בליכוד מרוצים: "הציבור מוקיר את התנהלות רה"מ"

6.12.2010 / 15:30

במערכת הפוליטית מיהרו להגיב לסקר שנערך עבור וואלה! חדשות, ממנו עולה כי נתניהו מתחזק בעקבות השריפה בכרמל וכי ישי אשם במחדל: "הציבור מגיב בהתאם לתוצאות בשטח"

תגובות מעורבות במערכת הפוליטית, לאחר פרסום סקר שערך מכון המחקר "מאגר מוחות" עבור וואלה! חדשות, החושף כי חלה עלייה בתמיכה בראש הממשלה, בנימין נתניהו, ובליכוד בעקבות השריפה בכרמל. מהסקר עולה, כי לו הבחירות היו נערכות היום, היה הליכוד בראשות נתניהו זוכה ב-32 מנדטים, עלייה של חמישה מנדטים לעומת הבחירות הקודמות. עוד עולה מהסקר, כי הציבור רואה בשר הפנים, אלי ישי, כאחראי למחדל השריפה, שבאה לידי ביטוי גם בהיחלשותה של המפלגה שהוא עומד בראשה.

בליכוד לא הסתירו את שביעות רצונם מתוצאות הסקר ואמרו כי "אנחנו מעודדים מתוצאות הסקר המוכיחות שהציבור מוקיר את התנהלותו של ראש המשלה בזמן האסון. הליכוד, וראש הממשלה העומד בראשו, ימשיכו להתנהל בצורה ממלכתית ואחראית. לא ניתן להפוך אסון לאומי לכלי ניגוח פוליטי".

מנגד, בש"ס נתנו פרשנות משלהם לתוצאות: רועי לחמנוביץ', דוברו של שר הפנים, אלי ישי, אמר כי "אם 100% מאמצעי התקשורת במדינת ישראל מצליחים להשפיע רק על 40%מהציבור, זה אומר ש-60% מהציבור סוברים שהשר ישי אינו אשם, וככל שיחלוף הזמן נתון זה רק ילך ויגבר".

יו"ר סיעת ישראל ביתנו, ח"כ רוברט אילטוב, שהסקר חוזה למפלגתו עלייה של שלושה מנדטים אמר: "הסקרים מראים פעם אחר פעם שהציבור בישראל רוצה לראות את מפלגת ישראל ביתנו בהנהגת המדינה. התוצאות מדברות בעד עצמן ומוכחיות לנו כי אנו, בישראל ביתנו, פועלים בדרך הנכונה למען הציבור בישראל, וכך נמשיך לפעול".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הליכוד מתחזק ב-5 מנדטים. נתניהו/מערכת וואלה!, צילום מסך

"תגובה טבעית של הציבור"

יו"ר סיעת מרצ, ח"כ אילן גילאון, שלפי הסקר מפלגתו מאבדת מנדט ומגיעה לשפל של שני מנדטים בלבד, אמר כי "ניכר שמופעי היח"צ האינטנסיביים של נתניהו ודיפלומטיית השנור שנוהלה מול מצלמות הטלוויזיה, היה בהם כדי לאחז את עיני הציבור וליצר הצגת מנהיגות. עם שוך הטראומה, הדברים עשויים לקבל פרספקטיבות נוספות, ואז גם תתחוור אחריותו הישירה של נתניהו לריסוק מערך השירותים הציבוריים, ובתוך כך כיבוי האש".

ח"כ נחמן שי (קדימה) מצא הסבר להתחזקות של רה"מ בסקר: "מדובר בתגובה טבעית של הציבור שבעתות מצוקה מתלכד סביב הממשלה. לאחר שיתבררו נסיבות האסון, נוכל לראות בסקרים תוצאות שונות בתכלית".

לעומתו, ח"כ מירי רגב (ליכוד) הסבירה: "כשמטפלים באירוע בצורה נכונה, הציבור מגיב בהתאם. אני שמחה שראש הממשלה תפקד כפי שתפקד וקיבל שתי החלטות נכונות: רכישת מטוסים ומניעת הביורוקרטיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully