וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשודים בגרימת השריפה שוחררו בתנאים מגבילים

איילה חננאל וקובי מנדל

6.12.2010 / 11:30

ביהמ"ש המחוזי בחיפה קיבל את ערעורם של האחים מעוספיה ושחרר אותם בתנאים מגבילים. השופט "אין להטיל על כתפיהם הצרות של שני קטינים אחריות לאסון הלאומי"

בית המשפט המחוזי בחיפה קיבל הבוקר (שני) את ערעורם של שני האחים מעוספיה, שנעצרו בחשד שגרמו ברשלנות לשריפה בכרמל ובחשד לגרימת מוות ברשלנות והורה לשחררם בתנאים מגבילים. פרקליטיהם, עורכי הדין בוריס שרמן וויסאף עראף מהסניגוריה הציבורית, ערערו על הארכת מעצרם וטענו כי "הייתה כאן התנהלות לא ראויה".

הסניגורים הוסיפו כי על האם נאסר לשהות עם בנה בן ה-14 במהלך החקירה למרות שהחוק מתיר זאת מאחר שמדובר בקטין. עוד טענו עורכי הדין כי החוקרים לא העבירו אליהם מידע חיוני והתייחסו למשפחה באופן מזלזל.

שריפת הענק בכרמל. רויטרס
"אין מחלוקת כי אירוע השריפה מהווה אסון לאומי, טראומה לאנשים רבים", כתב השופט בהחלטתו/רויטרס

שופט בית המשפט המחוזי בחיפה, אברהם אליקים, כתב בהחלטתו כי "מדובר בקטינים ושילוב של רשלנות וגיל צעיר הוא שילוב שיש בו כדי להקל את העבירה הקשה שעולה נגד הנערים בתיק זה". השופט התייחס לכך שהנערים נעצרו בחשד לגרימת מוות ברשלנות ואמר כי "אין מחלוקת כי אירוע השריפה מהווה אסון לאומי, טראומה לאנשים רבים, בוודאי למי שיקירם נספה באותו אירוע. אך עדיין אין להטיל על כתפיהם הצרות של שני קטינים בני 14 ו-16 אחריות לאותו אסון לאומי. יש לחקור והמשטרה עושה את מלאכתה נאמנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully