וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סדרת אילוף

יניב אסם

6.12.2010 / 10:47

הכלבה שלכם עושה צרכים בכל מקום אפשרי בבית? הכלב מפרק לכם את החפצים? המאלף יניב אסם, מכלביית אפיקים, מלמד אתכם איך לאלף

יש לי כלבה מלטזית בת 4 חודשים, היא לא יצאה מהבית עד שסיימנו את החיסונים שלה שזה היה לפני כשבועיים בערך. הבעיה היא שמאז שהיא יוצאת החוצה לעשות את הצרכים היא החלה לעשות צרכים בכל המיטות בחדרים. מה עושים?

את אכן צודקת, כלבתך שוגה בעשיית צרכיה על הספות והמיטות. אם לא תטפלי בזה כעת הרגל זה יתקבע בהתנהגותה ואת צפויה לקשיים. כמו כן, ההנחיות החשובות שניתנות ע"י הרופאים בכדי לשמור על בריאותם של הגורים לא פעם מקשות על החינוך לניקיון צרכים.

עליך להחליט באופן גורף וללא התפשרות שלכלבתך אין מקום על המיטות בבית שכן תחושת הרכות של הספה מדמה לה את השמיכות והעיתונים שעליה עשתה צרכים במקום בו היא גדלה. עליך לצמצם את שטח המחייה של הגורה, ולהוציא אותה החוצה לעשות צרכים. יש הרבה מקומות קטנים בבית, אך המקום הטוב ביותר, האמין ביותר והמוצלח ביותר הוא תא חינוך (תא הטסה) שם היא תלמד מהר שלא לעשות צרכים ולהתאפק.

הרציונל הוא, שכלב איננו אוהב לעשות צרכים במקום מרבצו, ובאותה סיבה, מקום המרבץ חייב להיות נקי משמיכות ועיתונים. את הגורה חייבים להוציא החוצה ישירות מהמקום הקטן בו היא נמצאת, ורק לאחר שעשתה צרכים בחוץ אפשר לתת לה להסתובב חופשי בבית. עליך להיות בסביבה בערנות רבה על מנת לתקן כל שגיאה שתרצה לעשות. אסור לה לעלות לספות, מיטות ושטיחים. אסור לה להיכנס לחדרון שגרה בו קודם מכיוון שהיא מייד תעשה בו צרכים.

את חייבת להוציא אותה מספר רב של פעמים החוצה, ומנגד, להאכיל אותה במקומה הקטן שבו את משאירה אותה.

אומנם לפניך תקופה של חודשיים עבודה, אך התוצאה שווה את המאמץ. ייתכן וביומיים הראשונים היא תבכה מעט. ייתכן ולא תתאפק ותשגה בעשיית צרכים במקום הקטן. ייתכן ותנסה לעלות על הרהיטים בשביל לקבל מכם אהבה. אבל, אתם חייבים להיות ברורים ולהימנע מלאפשר לה לעשות כך. בהצלחה!

לאסי 2.12.10. טל אנגלנדר
"המעבר לכלבים הוא לא קל"/טל אנגלנדר

לפני כחודשיים בעלי ואני אימצנו כלב בן 10 מחבר. הכלב (ג'ק ראסל) לא מפסיק לאכול כל דבר בבית. חשוב לי לציין כי כל בוקר אנחנו משאירים לו קערה עם אוכל וצעצועים. בנוסף, בלילה הוא ישן במלונה, כמו בביתו הקודם, והוא לא מפסיק לבכות כל הלילה.

בגיל 10 מעבר של כלב למשפחה חדשה הוא קשה ולא ממש הוגן. נכון שהכלב איננו בן אדם אך המעבר מאוד מאוד לא קל לו. עליכם להבין זאת.

ראשית עליכם ליצור קשר עם המשפחה ממנה אימצתם אותו ולנסות לשחזר לכלב את כל הדברים שהיה רגיל לבצע אצלם ואיתם. טיולים, משחקים, שעת האכלה, קשירה בחוץ וחברת המזון אליה היה מורגל. לאחר שקיבלתם את כל האינפורמציה נסו ליצור עם הכלב קשר כאילו הוא כלב צעיר.

הוסיפו בשר לארוחות ואל תשאירו מזון עומד בחוץ, תנו לו אוכל וקחו אותו לאחר כ- 10 דקות. טיילו איתו טיולים שאתם המובילים ונסו לקרוא לו בדיוק באותו האופן שבו המשפחה קראה לו, לימדו את הרפרטואר המילולי שלהם והכניסו תרגילי אילוף בסדר היום שלו.

אפשרו לו להיות בבית איתכם ולמדו אותו לגשת למקום שלו. כלומר, אמרו לו "למקום" וקחו אותו לשם ותנו לו צופר כשהוא נשכב במקום, המקום ייתן לו ביטחון ובהירות.

הכלב שלכם אובד עצות, הוא לא יודע מה רוצים ממנו. לימדו את שפתו ודברו בה והקפידו שיקשיב לכם ויהיה ממושמע, זה יקל עליו. הזמינו אליכם יועץ מקצועי, מאלף, לפעם אחת כדי שיסתכל על מערכת היחסים בינכם ויבדוק מה ניתן לעשות מעבר למה שנכתב פה, באופן קונקרטי לכלב. בהצלחה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully