וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפוני קטיף לנפגעי השריפה: "אל תאמינו לממשלה"

רמי שני

6.12.2010 / 12:49

תושבי גוש קטיף שפונה ממליצים לנפגעי השריפה בכרמל ללמוד מנסיונם ולדאוג שהממשלה תטפל בהם כראוי. "אנחנו פליטים כבר שנים. אם הם לא רוצים להגיע למצב שלנו, שיתבעו את הכל היום"

בעוד שתושבי ישובי הכרמל מביטים בבתיהם שנחרבו באש, ממליצים להם מפוני גוש קטיף שלא להאמין להבטחות הממשלה. "הם צריכים לדרוש את מה שמבטיחים להם עכשיו, לתבוע פיצויים על הבתים שלהם ולדרוש מראש הממשלה לממש את ההבטחות שלו עכשיו, לא לחכות אפילו שנייה מיותרת", אמר אבי פרחן, ממפוני גוש קטיף ופתחת רפיח, "עוד חודשיים ישכחו אותם כמו ששכחו אותנו, כבר חמש שנים".

קיבוץ בית אורן בשריפת הענק בכרמל, דצמבר 2010. דן בלילטי, AP
"עוד שבועיים שלושה, האש תדעך והם יהפכו להיות עוד משהו בסבך הבירוקרטיה של מדינת ישראל"/AP, דן בלילטי

"אנחנו פליטים כבר חמש שנים. אם הם לא רוצים להגיע למצב שלנו, שיתבעו את הכל היום", אמר פרחן המתגורר היום בדירה שכורה באשקלון ופועל להקים באזור חדרה את שכונת המגורים של תושבי הישוב אלי-סיני שפונה בהתנתקות. "נתניהו צריך לעמוד בהבטחות שלו, להעיף את פקידי האוצר, לדפוק על השולחן ולצוות עליהם לשלם את הכסף לתושבים. כמו שאריק שרון בזמנו, דפק על הפח של האוטו שלו ודרש לבנות את הבתים למפונים". לדבריו, התושבים צריכים להביא שמאים אובייקטיבים לבדוק את הנזקים ולא לסמוך על השמאים הממשלתיים. "אלו רק חושבים כל הזמן איך לצמצם את שיעור הפיצויים שמגיע לאנשים. שיביאו שמאים פרטיים אפילו".

יוסי דהרי, מנהל המרכז הקהילתי בחוף אשקלון, מתגורר עד היום בקרווילה בישוב ניצן, לשם פונה מנווה דקלים. גם דהרי מצר על כך שלא עמד על כך שתקופת המגורים הזמניים תהיה חודשיים בלבד, כפי שהובטח להם. "אנחנו נכנסים כבר לשנה השישית בקרווילה, למרות שהבטיחו לנו שנהיה כאן רק שנתיים. אני עדיין לא רואה את הבית שלי באופק", אמר, "אני מאוד מקווה שהטיפול שלהם לא יפול בנבכי הביורוקרטיה, כמו שנפל הטיפול בגוש קטיף. במקרי חירום צריך לעקוף את המנהלתיות הזאת. הם צריכים לקבל מענה מהיר". לדבריו, רק ראש הממשלה צריך להיות מי שיטפל בהם ולא אף אחד אחר. "שלא ידברו עם מנכ"לי משרדים או מזכירים. כי אחרת לא יהיה שום טיפול בהם, כמו שקורה עם מפוני גוש קטיף".

גם ליאור כלפא, שפונה מנווה דקלים שם היה יושב ראש המזכירות המקומית ועבר לא מזמן לישוב הקבע אינו חוסך ביקורת מהשלטונות. "אני מציע למפונים, לא לסמוך על הבטחות השלטון, יש להם רשויות מאורגנות, הן צריכות לעגן עכשיו את כל ההבטחות בניירת שמגובה בהחלטות ממשלה ובהרשאות תקציביות. אחרת, עוד שבועיים שלושה, האש תדעך והם יהפכו להיות עוד משהו בסבך הבירוקרטיה של מדינת ישראל. יצטרפו למועדון שבו היינו וחלק עדיין נמצאים בו זמן רב". כלפא סבור כי עליהם להישאר מאוחדים בקהילתם: "למרות מה שקרה, אסור להם לאבד את הבייחד שלהם", הוא אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully