וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אש ללא גבולות: גם לבנון בוערת

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

6.12.2010 / 0:04

120 שריפות פרצו היום במספר מחוזות בלבנון, ארבע מתוכן מוגדרות כשריפות גדולות. כוחות הביטחון במדינה בודקים כעת האם חלק מהן נגרמו מהצתות

תאגיד כאן

לא רק ישראל בוערת, כעת גם לבנון: לא פחות ולא יותר מ-120 שריפות פרצו בימים האחרונים במספר מחוזות בלבנון, ארבע מתוכן מוגדרות כשריפות גדולות. כוחות הביטחון במדינה בודקים כעת האם חלק מהשריפות הן תוצאה של הצתות מכוונות. שר הפנים זיאד בארוד הגיע לאחד הכפרים כדי לעמוד מקרוב אחר נזקי אחת השריפות ואמר כי כוחות הכיבוי הפועלים להשתלט על האש "אינם מספיקים".

לאור זאת פנה ראש הממשלה סעד חרירי, הנמצא בביקור בעומאן, למספר מדינות וביקש מהן סיוע בכיבוי האש. בין היתר שוחח עם עבדאללה מלך ירדן שהבטיח מצדו לשגר צוותי כיבוי, ועם שר החוץ הטורקי אחמט דאווט-אולו, שהבטיח לשגר מטוס כיבוי וכבאיות שיסייעו בלחימה באש. בנוסף התעדכן חרירי עם שר הפנים בארוד במצב השריפות.

השריפה הגדולה ביותר משתוללת מזה כשבוע בכפר פתרי השוכן כ-45 קילומטרים מביירות. ראש הכפר סיפר כי השריפה כילתה שטחים רבים בכפר והוסיף כי כוחות הכיבוי אינם מצליחים להשתלט עליה. "כוחות הכיבוי, אנשי צבא לבנון ומטוס כיבוי פועלים ללא שום תוצאות", הוסיף. שריפה גדולה נוספת משתוללת באזור ואדי שחרור הנמצא לא רחוק מביירות. בלבנון, כמו בישראל, סובלים בימים אלה ממזג אוויר חם ומתפללים לדבר אחד בלבד שעשוי להגיע הלילה: גשם.

עדכון ראשון: 05.12.2010, 20:35

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully