וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורבי הרב עובדיה: "לא יגידו לו מה לומר"

מוטי לוי

5.12.2010 / 18:03

מקורביו של מנהיג ש"ס הגנו על הרב בעקבות התבטאותו על הסיבות לשריפה. "מי שלא רוצה להקשיב לשיעורים שלא יקשיב, בכל דור יש מתייוונים"

גם בציבור החרדי מתקשים "לבלוע" את דבריו של מנהיג ש"ס הרב עובדיה יוסף אמש בשיעורו השבועי לפיהם השריפה בכרמל נגרמה בגלל חילול שבת. גורם בתקשורת החרדית אמר היום (ראשון) לוואלה! חדשות כי "גם אם יש מי שחושב כך, ברור שהדברים לא היו צריכים להיאמר, ודאי שלא בתזמון בו הם נאמרו". מנגד, מסבירים היום מקורביו של המר"ן כי "הרב לא התכוון להרוגים ולנפגעים בשריפה. הרב דיבר עלינו, החרדים, שאנחנו צריכים להתחזק בשמירת שבת".

יונתן יוסף, נכדו של הרב עובדיה יוסף, הגיב היום בשיחה לוואלה! חדשות על ההתקפות נגד סבו. "מלחמת התרבות מתקופת יוון ועד היום נמשכת. תמיד יש יהודים ומתייוונים", אמר יוסף בהקשר של חג החנוכה. הוא הוסיף עוד כי "הפכו את זה למסע הסתה נגד סבא שלי. מי שלא רוצה להקשיב לשיעורים שלא יקשיב. אנשים מנסים להילחם ב-11 המנדטים שיש לש"ס ובמפעל האדיר שסבא שלי הקים".

באשר לדברים עצמם, הסביר יוסף כי סבו לא התכוון לנפגעים ולהרוגים אלא "הוא קרא לציבור שומעי ליקחו להתחזק, לי ולכל משתתפי השיעור שהם אנשים חרדיים לגמרי". יוסף הוסיף כי "יש מושג ש'כל ישראל ערבים זה לזה', כשאני עושה עבירה, זה משפיע גם על אנשים אחרים".

אנשים מתוך ביתו של הרב עובדיה יוסף סיפרו היום לוואלה! חדשות כי עוד לפני צאת השבת, הגיע אריה דרעי לביתו של הרב להשתתף ב"סעודה השלישית". דרעי סיפר לרב כי נתבקש לעלות לשידור באחת מרשתות הרדיו החרדיות, וביקש מהרב לייעץ לו מה עליו לדבר. בתגובה לדברים אמר הרב יוסף כי עליו "לעורר ולחזק על שמירת השבת". והוסיף כי "אנחנו לא מאשימים אף אחד, אנחנו החרדים בעצמנו צריכים להתחזק בשמירת השבת".

לשאלה האם לא היה עדיף שהדברים לא היו נאמרים בתזמון בו נאמרו, אומרים היום מקורבי הרב לוואלה! חדשות כי "הרב הוא גדול הדור ואף אחד לא יגיד לו מה להגיד". נכדו הוסיף עוד כי "הוא אדם חכם מאוד, עם חכמת חיים של 90 שנה. אם הוא החליט שזה מה שצריך להיאמר וזו העת, אז כנראה שזו העת. אולי אנשים לא מבינים את זה עכשיו אבל הם יבינו את זה בעתיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully