וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השריפה בכרמל: תושבי מערב ההר שבים לבתים

קובי מנדל

5.12.2010 / 17:13

שירותי הכיבוי הודיעו באופן רשמי כי הושגה שליטה מלאה על מוקדי הדליקה בכרמל, לאחר 77 שעות מאבק. המשטרה הודיעה כי תושבי ניר עציון, עין הוד ועין חוד יכולים לשוב לבתיהם

המשטרה הודיעה אחר הצהרים (ראשון) כי לאחר למעלה משלושה ימים, תושבי ניר עציון, עין הוד ועין חוד יכולים לשוב לבתיהם. זאת לאחר שהערכת מצב של שירותי הכבאות קבעה כי הושגה שליטה מלאה בכל גזרות השריפה הגדולה בכרמל. רק על תושבי קיבוץ בית אורן נאסר לשוב לקיבוץ. למרות הצלחות המאבק באש, כל הכוחות יישארו בשטח לצורך פעולות כיבוי סופיות.

כבאי נאבק באש בעין הוד. Sebastian Scheiner, AP
שבים לעין הוד. כבאי נאבק באש בכפר האומנים, אתמול/AP, Sebastian Scheiner

המשטרה דיווחה כי כל מוקדי השריפות העיקריים טופלו. "אין כעת מוקדי שריפה גדולים, רק קטנים, וכולם מטופלים", נאמר בהודעת הדוברות. כבר אמש בשעות הערב המוקדמות הורשו תושבי קיבוץ החותרים, מושב מגדים ותושבי השכונות שפונו בטירת הכרמל ובחיפה לשוב לבתיהם לאחר שהושגה שליטה חלקית על האש. עם זאת, תושבי הישובים הנוספים לא הורשו לשוב לבתים, כאמור עד היום. בעקבות השריפה, פונו בסך הכל כ-17,000 בני אדם מיישובי הכרמל.

שריפת הענק בכרמל. רויטרס
בעקבות השריפה, פונו בסך הכל כ-17,000 בני אדם מיישובי הכרמל/רויטרס

הבוקר החלו צוותי חברת החשמל בהיערכות להחזרת זרם החשמל לישובים הממוקמים באזור השריפה. בבית אורן יבוצעו עבודות לשיקום תשתיות החשמל שיימשכו מספר ימים. בעין חוד החשמל יוחזר עם קבלת אישור הכניסה לשטח. בעין הוד נגרמו נזקים לבתים ובכלל זה לחלק מרשת החשמל. לניר עציון הוחזרה אספקת החשמל המובילה עד לכניסה לישוב. צוותי החברה יעסקו גם בימים הקרובים בסריקת הרשתות והערכת הנזקים ובשיקום מערכת החשמל באזור השריפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully