וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טוב לדעת שיש ידידים בעולם

5.12.2010 / 16:46

מיוחד לוואלה! חדשות: סגן שר החוץ על השריפה בכרמל: ישראל היא מדינה חזקה שיכולה לדאוג לצרכיה ולפתור את קשייה בעצמה, אך האסון הוא רגע של אמת ליחסינו הבינלאומיים

האסון הטרגי שפוקד אותנו בימים אלו בהר הכרמל, הוא מבחן ליחסיה הבינלאומיים של ישראל. מאז נחשפו מימדי האסון, עומד משרד החוץ בכוננות-על ומצוי בקשר רציף עם מדינות רבות באירופה ובמזרח התיכון, במטרה להחיש סיוע מיידי לכיבוי שריפת הענק. לא מעט מדינות נעתרו לבקשתנו ושלחו עד כה עשרות מטוסים ומסוקי כיבוי, מאות כבאים וכמות נכבדת של חומר כיבוי, במטרה להיאבק בשריפה החמורה. שגרירויות ישראל הונחו ותודרכו לרתום את מדינות העולם למבצע הסיוע, והתוצאות חיוביות ביותר: למעלה מעשר מדינות, מקפריסין הקרובה ועד אוסטרליה הרחוקה, יישמו הלכה למעשה את ערך האחריות ההדדית ועקרון הסולידריות הבינלאומית, וביטאו במעשיהן כי ישראל היא בת ברית אמיתית שיש לעמוד לצידה גם בזמנים קשים. גם תורכיה, למרות המתיחות המדינית, הצטרפה למבצע הכיבוי הנועז.

ישראל היא מדינה חזקה ומשגשת שיכולה לדאוג לצרכיה ולפתור את קשייה בעצמה. בכל זאת, אל מול מקרים קיצוניים, טוב ללמוד שוב שיש לנו ידידים בעולם. ההתגייסות מעידה כי בעתות משבר מניחים את כל המחלוקות בצד והידידות מתחזקת. עוד לפני שהלהבות שככו, אני מבקש לבטא את התרגשותנו ואת הערכתנו לכל הידידים הקרובים והרחוקים שמיהרו להושיט לנו יד.

לחזק את הרוח הלאומית

עזרה וסיוע הם מושגים קרובים מאד לליבה של ישראל: ישראל היא מהמדינות הזריזות בהושטת לאחרים בשעת אסונם. השנה שולש תקציב הסיוע הבינלאומי של ישראל והסכמי שיתוף הפעולה התרחבו משמעותית. ישראל שלחה רופאים, אנשי מקצוע מיומנים ומומחי חקלאות למדינות אפריקה השונות, מתוך אחריות ואהבת האנושות. רק לפני חודשים ספורים שוגר צוות שיטור וסיוע ישראלי להאיטי המרוחקת למען שמירה על הסדר והשבת הביטחון הציבורי באי. כעת, שעה שאסון כבד גובה גם קורבנות בנפש בישראל, אנו פונים לקהילייה הבינלאומית ומבקשים את סיועה. אנו נמשיך בהידוק הקשר ההדדי ובטיפוח שיתופי פעולה ברמה הגלובלית ככל שיידרש, בשגרה ובמצבי חירום.

גם העולם היהודי בתפוצות התבקש להשתתף במאמץ העצום לשיקום ההרס והחורבן בכרמל. משרד החוץ עומד לצורך זה בקשר שוטף עם מנהיגי הפדרציות היהודיות בצפון אמריקה ועם המוסדות היהודים השונים באירופה ובמקומות נוספים בעולם.

אין לי כל ספק, שאנו נעבור את האסון הנוראי הזה, נלמד לתחקרו ולהפיק ממנו את הלקחים. ברגע זה, עלינו לתמוך בצוותי הכיבוי וההצלה, לתת כתף ולחזק את הרוח הלאומית- והסולידריות הנושבת בארצנו. עם ישראל למוד אסונות ואירועים קשים, וההתמודדות עמם נראית מפתיעה וקשה כל פעם מחדש. אך, אני סמוך ובטוח שגם הפעם נטעין עצמנו בכוחות מרביים בזכות האחווה הלאומית, ונכונותם של רבים וטובים להתגייס לטובת הכלל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully