וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השריפה בכרמל: "הצוותים הזרים ישארו כמה שיידרש"

5.12.2010 / 15:18

שניים מ-35 כלי הטייס הבינלאומיים המשתתפים בכיבוי השריפה בכרמל נחתו להפסקה קצרה והתקבלו על ידי מפקד חיל האוויר. "נראה שהצלחנו להשתלט על האש", אמרו עם הנחיתה

רויטרס

(צילום: רויטרס, יח"צ, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ')

בבסיס חיל האוויר בחיפה נחתו לפני זמן קצר (ראשון) כלי הטייס הקפריסאים והבריטים המסייעים בכיבוי השריפה בכרמל, לאחר יממה נוספת של פעילות באוויר. מפקד חיל האוויר, האלוף עידו נחשותן, הודה להם על פעילותם לאחר הנחיתה.

לדברי הצוותים, כוחות הכיבוי וכלי הטייס הצליחו להשתלט על האש והם קרובים מאוד לכבותה לחלוטין. "העבודה שלנו לקראת סיום", אמר סגן יוהאן ג'ונסטן מצוות המסוק הבריטי. "עיקר הדאגה שלנו כעת היא שהאש לא תידלק מחדש, אך אנו קרובים מאוד לכבותה לחלוטין, ואנו נמצאים במצב הטוב ביותר בימים האחרונים. השטח שנשרף הוא אזור גדול ועבורנו זו אחת השריפות הגדולות בה נתקלנו, אך בזכות הפעולה המאומצת בימים האחרונים, והתיאום עם חיל האוויר הישראלי, הצלחנו לפעול לכיבוי האש".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מפקד חיל האוויר האלוף עידו נחושתן עם צוות הכיבוי מקפריסין/מערכת וואלה!, צילום מסך

בזה אחר זה נחתו כלי הטיס הבריטיים והקפריסאיים. "נראה שהצלחנו להשתלט על האש ואנו עוקבים בדריכות אחר מזג האוויר הלילה בתקווה שיירד גשם והרוחות לא יתחזקו שוב", אמר הקפטן הקפריסאי מייקל יואנידיס. "באנו לסייע כי אתם שכנים שלנו, ויש לנו דברים רבים במשותף. אנו נישאר כאן עד היום האחרון ונעזוב רק לאחר שתאמרו לנו שאינכם זקוקים לנו עוד".

לדברי קפטן יואנידיס, בכוונתו לשוב לישראל לחופשה. "צריך להגיד לישראלים שהכרמל עדיין יפה. למרות השטחים שהאש כילתה, המדינה שלכם עדיין יפה ואני מקווה להגיע לכאן לחופשה הבאה עם משפחתי. כל מה שאתם צריכים לעשות זה רק לשמור שהמדינה שלכם תמשיך להיראות כך".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
מטוסי כיבוי מרחבי העולם עוזרים בכיבוי שריפת הענק בכרמל, דצמבר 2010. אורי לנץ
חיוף חיפה/אורי לנץ

מפקד חיל האוויר הביע את הערכתו לצוותים ואמר להם כי אנו אסירת תודה. "עשיתם עבודה מצוינת והערכתנו נתונה לכם", אמר האלוף נחושתן, "אנו נזכור את הסיוע שלכם לנצח, כך מתנהגים חברים ושכנים אמיתיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully