וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקדו של אלעד ריבן: "זו תקלה שלא היתה צריכה לקרות"

5.12.2010 / 14:46

כיצד יכול להיות שאלעד ריבן בן ה-16 יצא לאזור השריפה בלי רישום ובלי ליווי של כבאי מנוסה? רשף אבי כהן, מפקד צופי האש בשירותי כבאות חיפה, מכה על חטא

ביום הלוויתו של אלעד ריבן, הכבאי המתנדב שנספה בשריפה ביום חמישי והוא בן 16 בלבד, מכים ביחידת המתנדבים על חטא. "זו תקלה שלא היתה צריכה לקרות ולא תקרה עוד לעולם", אומר לוואלה! חדשות רשף אבי כהן, מפקד צופי האש בשירותי כבאות חיפה. "אין דבר כזה שכבאי מהנוער יוצא בלי להתחבר לאיש צוות, בלי להירשם כמו שצריך ובלי להירשם להוראות, אבל הפעם זה קרה. אלעד לא עשה את זה חלילה מתוך רשלנות אלא בגלל שהוא כל כך רצה לעזור שהוא נכנס לרכב הראשון שהוא ראה. בעיקרון, הנוהל הוא שכל מתנדב חייב להירשם, אבל הפעם היתה תקלה טכנית וזה לא קרה".

- מתי הבנתם שקרה משהו לאלעד?

- "אחרי שהתחלנו לקבל טלפונים מאבא שלו הבנו שיש פה פספוס. חיפשנו את אלעד ולא מצאנו אותו בכל הבדיקות. בלילה שבין חמישי לשישי כבר שמענו שברי דברים. גם מאוחר יותר לא מצאנו את הגופה שלו, אבל איתרנו את הפלאפון של אלעד בנקודה מסוימת וזה היה סימן לאסון שקרה לו".

- אלעד היה בן יחיד להוריו. בצה"ל יש נוהל מסודר לגבי בנים יחידים, מדוע בכבאי האש אין נוהל שכזה?

- "זו נקודה חשובה. יכול להיות שלא היינו רגישים מספיק לכך. קרה כאן משהו שלא קרה אצלנו מעולם. אנחנו תמיד דואגים אצלנו שהכבאים והמתנדבים לא יישרטו, ולמתנדבים אנחנו בדרך כלל לא נותנים להתקרב לאש, אבל הפעם קרה משהו שלא צריך לקרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully