וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה תקצה 60 מיליון שקלים לנפגעי השריפה בכרמל

פנחס וולף

5.12.2010 / 11:01

רה"מ אמר בישיבת הממשלה בטירת הכרמל: "אני לא רוצה עיכובים או ביורוקרטיה. אני רוצה קיצור תהליכים. שכולם יחזרו לבתים בימים הקרובים". הישיבה נפתחה בדקת דומייה לזכר הקורבנות

שרי הממשלה הגיעו הבוקר (ראשון) לישיבת ממשלה מיוחדת בטירת הכרמל, המוקדשת לשריפה הגדולה שמשתוללת מיום חמישי בכרמל. הישיבה נפתחה בדקת דומייה לזכר הקורבנות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בפתח הישיבה: "אנחנו רוצים לשקם את הבתים ואת התשתיות במהירות האפשרית ולכן שוחחתי עם השרים. אני לא רוצה עיכובים, אני לא רוצה ביורוקרטיה. אני רוצה קיצור תהליכים ופתרונות מהירים. שכולם יחזרו לבתיהם בימים הקרובים, או שיקבלו פתרון עד להשלמת תהליכי השיקום והשיפוץ".

בהתייחסו לסיוע הבנילאומי במאמצים להשתלט על השריפה אמר נתניהו: "אנחנו עדיין בעיצומה של שריפת יער ענקית. הכבאים עושים עבודת קודש אבל צריך להבין שבסוג שריפה כזה רק מטוסים יכולים להכריע. שריפות יער ענקיות שונות בתכלית והדרך היחידה לטפל בשריפות כאלה הוא בשילוב של שני כוחות אוויריים - לאומיים ובינלאומיים. בשריפת הענק בקליפורניה ארה"ב קיבלה סיוע משמונה מדינות. בשריפת הענק ברוסיה היא לא היססה ולא התביישה לבקש סיוע. גם אנחנו לא התביישנו ולא היססנו. כך פעלנו והדבר הזה מביא תוצאות. אני מעריך שאנחנו בתהליך של השתלטות על האש", הוסיף נתניהו.

"הצעד השני השני הוא הוא להקים מערך מוטס. גם אז, לא תמיד הוא ימנע את הצורך בעזרה בינלאומית. התחלנו לטפל בזה, הוספנו תקציבים. יש כאן התגייסות של העם כולו ברגע מכריע, בערבות הדדית".

ישיבת הממשלה בטירת הכרמל בעקבות שריפת הענק בכרמל, דצמבר 2010. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
הישיבה נפתחה בדקת דומיה/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

ההחלטה הראשונה שהתקבלה בישיבה היא להקצות 60 מיליון שקלים לטיפול בנפגעי ומפוני הכרמל. מעבר להקצאה הראשונית, הממשלה הורתה למשרד האוצר להציג תוך שבוע תכנית תקציבית כוללת לשיקום האזור והנפגעים.

בנוסף החליטה הממשלה להקים ועדת היגוי בינמשרדית בראשות מנכ"ל משרד ראש הממשלה שתגבש תכניות להליך שיקום נזקי השריפה. הממשלה גם החליטה לתגבר את מערך הרווחה באזורים שנפגעו מהשריפה ושר הרווחה יצחק הרצוג יגבש בשבועות הקרובים תכנית שיקום ברשויות המקומיות ובקהילות שנפגעו בשריפה. על אגף תיאום, מעקב ובקרה במשרד ראש הממשלה הוטל להגיש תוך שבוע תכנית סיוע בתחום המוניציפלי שתכלול פיצוי לרשויות המקומיות בגין הוצאות ונזקים וחבילת סיוע לישובים שנפגעו.

מפקד חיל האוויר האלוף עידו נחושתן עדכן את השרים על אופן הפעלת הכוח האווירי שהגיע מ-10 מדינות שונות. לדבריו, 35 כלי טייס מופעלים היום, 24 מתוכם מחו"ל. עד היום ביצעו כלי הטייס 409 גיחות.

ישיבת הממשלה בטירת הכרמל בעקבות שריפת הענק בכרמל, דצמבר 2010. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
הממשלה החליטה לתגבר את מערך הרווחה באזורים שנפגעו מהשריפה/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

עדכון ראשון: 10:20

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully